kraken

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av kraken - 25 maj 2011 21:39

Här om dagen fick jag en rolig fråga av en person jag känner lite ytligt.

Personen i fråga undrade vad jag jobbade med nu, jag svarade att jag i huvudsak jobbar som ungdomsledare inom missionskyrkan.

En ganska lång tystnad uppstod.

Sedan tittade h*n frågande på mig och sa "Tror du på gud då?"

Jag svarade att jo det gör jag ju, det är faktiskt lite av ett kriterie för att få jobba i kyrkan (hallå).

Kul fråga i alla fall och för alla som undrar, ja jag är kristen och tror på Gud och på Jesus uppståndelse. 


Grunden för min tro ligger i det att det för mig är oförståligt hur hela världen (universum) med alla underbara och fantastiska varelser och växter som finns i den bara uppståt av en slump. Detta betyder inte att jag inte tror på evolutionsteorin, men jag tror att det finns något större bakom än en stor fet smäll. Det ena behöver inte utesluta det andra.



Av kraken - 25 maj 2011 18:00

I dag har jag varit på medarbetarträff i Vallersvik, mycket trevligt.

Där kom jag på att jag ska göra rainbow-cupcaces till ledarfikat i morgon.

Har inte gjort det innan, men blev rätt nöjd faktiskt. 

Förutom att jag inte hade någon blå karamellfärg då (De hade inte de i hela Smålandsstenar, dåligt tycker Nathalie)

 

Recept muffins:

100 gram smält smör 

3/4 dl Mjölk

1 1/2 dl strösocker 

2 ägg

1 tsk bakpulver 

1 tsk vaniljsocker 

2 1/2 dl socker


Smält smöret och häll i mjölken.

Vispa ägg och socker poröst.

Vänd sedan i de torra ingredienserna och blanda.

Hällt till sist i smöret och mjölken och blanda.


Hälls sedan över smeten i sex st olika skålar där du blandar i karamellfärgen

Rosa= Lite röd 

Brun= blanda med kakao

Orange= blanda Gul och Röd

LimeGrön= Grön och Gul 

MörkRöd= mycket Röd och lite lite grön

Ha gärna blå och eller lila(=röd och blå) karamellfärg också eller istället för den röda och bruna. Blir lite finare blandning på färgrer då.


Häll upp de olika färgerna i lager (som gärna får täcka varandra) i formar och grädda i 200grader ca 12-15min


Frosting

100g naturlig philadelphiaost

50 gram rumstemeprerat smör (mickra lite om det är kallt)

3 dl flocrsocker 

2 mask vaniljsocker

Blanda allt i en bunke och häll gärna i några droppar av valfri karamellfärg

(Tips ta inte så mycket florsocker om du inte vill ha så söt frosting, jag brukar  ta ca 2 dl)

 

  

  Blev toppen bra!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards