kraken

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av kraken - 6 juni 2011 23:20

I dag har jag haft världens mysigatse eftermiddag!! Har spenderat den med fina Karin     

Vi åkte och solade och badade i Tånnö efter jag slutat jobba. Sen blev jag hembjuden på grillning hos familjen Fransson.
Nu sitter jag hemma med datorn i knät och ser på criminal minds.

Strax sova dagx    

Natti natti


 

 

 

  Såhär snygg blir man när man trasslar in solbrillorna i håret haha

Av kraken - 6 juni 2011 23:01

I lördags var jag på Erikshjälpen och köpte ett gäng (8st) udda mat tallrikar. Har länge haft en ide om att jag vill ha mattallrikar som är olika, men ändå lika. 

Så jag bestämde mig för att köpa flera gamla tallrikar då de har så fina former och sedan måla om dem så de blir lika. 

Har målat dem vita, och ska ev göra något mönster på dem med. Men har inte bestämt vad än.


Vill du göra lika dant? Gör såhär:

1 Köp tallrikar du vill måla om, eller ta gamla hemifrån. 

2 Tvätta och sprita av tallrikarna noga.

3 Måla tallrikarna med en glasfärg om de är glaserade innan. Jag fick måla mina 5 gånger för att färgen skulle täcka. Första2  lagren gjorde jag med svamp för att få ett mer täckande resultat. Sen använde jag pensel.

4 Följ sedan anvisningarna på färg burken om hur de ska torka/härda för att hålla.

5 Med den färg jag köpt ska porslinet torka i tre dagar och sen brännas i en vanlig ugn för att sedan tåla maskindisk.

Klart!


            

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards