kraken

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av kraken - 15 juni 2011 22:27

Åå jag längtar så sjukt mycket till helgen, för på lördag är det scoutläger!! Och scoutnörd som jag är, är detta självklart ett av årets höjdpunkter!

Jag ska vara lägerchef för första gången någonson... (undra hur det ska gå haha) så jag har pulat lite med det sista av deltargalistor och grejer i dag. (Gjorde det på jobbet när jag hade en stund över...)

Ska ju som sagt vara lägerchef för första gången och det är ju lite spännande. Har varit med på många läger, då jag varit med i scouterna sedan jag gick i tredje klass och alltså var 9 år. Har varit på läger varje år sedan dess, första hette upptäck 96. 

Ja eller nu ljög jag, jag har inte alls varit på läger vart enda år sedan dess, jag låg nyopererad på sjukan 2007 och då missade jag ett läger    

Men detta blir i alla fall mitt 15 e läger! Så jag tänkte fira med att ta massa ansvar och göra grejer jag knappt har en aning om haha.

Ja eller man vet ju egentligen vad som ska göras, men har aldrig varit ansvarig för det själv.

Men känner i stort sett alla ledare på hela lägret (vi kommer vara runt 150 scouter och ledare) så jag kan få hjälp om (läs när) jag behöver i hela den här lägechefs biten.

Men nu ska jag sova.


Alltid redo!

Av kraken - 15 juni 2011 14:46

Jag har migrän emellanåt. Får det lätt om jag stressat riktigt mycket och sen när jag slappnar av och tar det lugnt får jag migrän.

Vaknade 06.30 med en sprängande huvudvärk, trodde jag skulle dö! Hatar att ha ont i huvudet. Jag tycker att av allt ont man kan ha, är ont i huvudet det de värsta. En luxerad höft är ingenting jämfört med rejäl migrän.

Lyckade ta mig ur sängen i alla fall, tryckte i mig två tabletter och försökte sova, upp igen med illamående efter 10 min, kräks, mer piller, mer sova, sen samma sak en gån till. Men vid tolv var jag i alla fall så pass pigg att jag kunde stiga upp. Efter en dusch och en tallrik fil kändes det mycket bättre.

Och nu sitter jag på jobbet, nästan kry i alla fall. Har fortfarande liiite huvudvärk, men det går att jobba med i alla fall.


Har inga riktiga migrän tabletter längre, har provat sådan där "sprut i näsan migrän medicin" en gång och den funkade verkligen jätte bra! Men en sådan "näs spruta" med tre doser kostar 300kr. Och det tycker jag är mycket pengar. Borde beställa tid hos farbror doktor och se om man kan få det på recept iställt.


Har du migrän eller mycket huvudvärk? Vad anvädern du för medicin i så fall?


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards