kraken

Alla inlägg den 29 juni 2011

Av kraken - 29 juni 2011 22:43

En liten ska bara, har gått ner 1 1/2 kilo nu på två veckor. Känner mig duktig, speciellt då jag slarvat en del den senaste veckan. Bara 3 1/2 kilo kvar tills första delmålet   Heja heja heja mig haha 

m

m

m

m

m

m

mm


Vill skriva av mig, men orden liksom fastnar i huvudet. De vill inte komma ut. Det är bara en stor oreda och jag får inte ordning på dem.

Av kraken - 29 juni 2011 18:00

Nu sitter jag hemma och försöker betala mina räkningar, går ju sådär. Har nämligen inte fått min lön! Ja eller delar av den har jag fått, den från extrajobben i Lagan och från Safe var punkligt som vanligt.

Ringde personalansvarige i går och han bad om ursäkt (vilket är helt ok, alla kan göra misstag) och sa att pengarna skulle finnas på mitt konot i dag. 

Men de gör de inte...Jaha vad gör man, har fortfarande mer än hälften av mina räkningar kvar att betala! Har jag inte pengarna i morgon så får jag helt enkelt gå hem med mina räkningar till den personalansvarige så får väll han betala dem helt enkelt.

Men så himla tråkigt när saker som bara ska funka inte gör det...


 

Av kraken - 29 juni 2011 16:00

I dag visar termometern på 30 grader i skuggan och jag håller på att smälta bort.

Men klagar inte för galet vad skönt det är med som och värme, njuter för fullt. 

Var otroligt skönt att sluta tidigt i dag exakt 09.30 stämplade jag ut och tog bilen till Värnamo där jag mötte upp finaste Karin.

Vi handlade lite och lunchade. Jag köpte dop kort till Thea och en bikiniöverdel som inte är halterneck. Tänkte försöka att inte ha typ 3-4 olika brännor i år, utan EN haha. Ja försöka kan man ju alltid.

När jag kom hem till Smålandsstenar åkte jag i stort sett direkt ner till stranden och invigde min nya bikine med ett dopp och massa underbar sol.

   





Av kraken - 29 juni 2011 07:38

     


Gör först en utbakad luggfläta, utbakad är som inbakad fast tvärt om, den ligger liksom utanpå huvudet. SÅ kan du göra en inbakad fläta, kan du garanterat göra en utbakad med.

Gör såhär:

Kamma igenom luggen och välj så bred fläta du vill ha, sätt upp resten av håret så det inte är ivägen.

Börja med att dela upp håret i tre passeér. Fläta sedna, fast istället för att fläta en vanlig inbakad fläta så lägger du håret under istället för över.

Lägg vänster under mitten
Plocka upp en passé som du lägger ihop med "vänster"
Lägg höger under mitten
Plocka upp en passé på den sidan, som du lägger ihop med "höger"


Upprepa tills du är nöjd med din utbakadefläta och fortsätter du sedan, precis som när du gör en vanlig fläta.


Sedan fäste jag bara flätan med en hårnål och tog resten av mitt morgonrufs och satte upp med hårnålar i ett kråkbo i nacken.

Lycka till!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards