kraken

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av kraken - 19 juli 2011 16:30

I kväll ska jag och Karin återuppliva vår tradition med att titta på Allsång ihop. Har gjort de i flera år nu, så  gått vi kunnat. I alla fall ett par avsnitt varje år.

Men i år har vi inte tittat ihop än, jag har jobbat alla tisdagar sen det började.

Mysig tradition som jag mer än gärna håller vid liv!

När jag bodde i Örebro "kollade" vi ihop och pratade i telefon under hela allsången och diskuterade allt som hände haha.

 

Brukar du kolla på Allsången??


Av kraken - 19 juli 2011 13:20

Det är tomt och ledsamt här på jobbbet i dag utan B. Vi lyssnade när de ringde i kyrk-klockorna för honom i dag vid tio. Kunde inte hålla tårrarna tillbaka. Så förbannat sorgligt.


Ska träffa fina Sara när jag slutat, fika och prata lite. De behöver vi nog båda. Skönt att jobba med en så bra vänn. Har ju tystnadsplikt och får ju inte prata med någon annan direkt. Så de kännt som sagt skönt.


Av kraken - 19 juli 2011 07:45

Funderade massa i går (och så grät jag en del med) men mest funderade jag, på döden. Man är inte odödlig hur gärna man än vill tror det ibland.

Det finns en sak vi alla kan vara helt 100% säkra på och det är att vi kommer att dö. Det är en del av livet, antingen vi vill det eller ej.


I samband med att jag opererade mig (igen) 2010 så tänkte jag lite extra kring detta. För en operation, speciellt en så stor som jag genomgick innebär alltid risker. Att leva innebär att man kan dö, närsom hellst egentligen.

För även om man gärna inte tänker så, så dör människor "för tidigt" hela tiden.

Jag anmälde mig då till vita arkivet.

Om det händer mig något, en olycka, sjukdom eller vad som hellst så vill jag inte att mina anhöriga ska stå där och behöva ta en massa beslut som jag kunnat ta. 

Jag anmälde mig och skrev ner en del saker som jag vet reda nu. Jag tog några beslut som mina anhöriga ska slippa ta.

Jag är bara 24 och hoppa att jag har ett jääääte långt (och lyckligt och allt de där) liv framför mig. Men man vet aldrig vad som händer. Och om något skulle hända har jag i alla fall tänkt till lite. 


Har du anmält dig?


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards