kraken

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av kraken - 5 augusti 2011 17:00

Gårdagen bestod till större delen av massa skrivande, satt på expeditionen mellan 09.13 och skrev på mina seminarier.

Nu är de klara, ja eller nästan i alla fall. Tror och hoppas jag har skrivit tillräckligt, de ska ju hålla på i ca 1 1/2 timme, men det ena är kortare. "Bara" en timme typ, men jag tror det räcker. Är dålig på att lägga ut texten och bara stå och prata på bara för att få tiden att gå. Nej 1 timme får räcka.

Har delat av drama seminariet kvar med. Men de ska Karin hjälpa mig med lite i morgon, bland annat bränna ner en låt som de ska agera till oh fixa lite av rekvesitan. Tror det kommer bli riktigt bra.


Resten av dagen spenderades med syster yster och barnen. Vi var och badade bland annat. Mysigt =)


Söt Arvis hemma hos syster

   


Av kraken - 5 augusti 2011 13:45

Bilder från min och Jennys besök på world scout jamboree. Helt galet stort var det. Blev bussade upp från parkeringspaltsen till scoutlägret.

Det var svårt att verkligen förstå hur stort det var. 38 000 scouter!!

Men himlans roligt hade vi i alla fall och det är kul att få ha varit med, om än bara som besökare. Är ju lute av ett one time experience då det bara är vart fjärde år och deltagarna är mellan 14-17 år. Kanske kanske åker man som ledare någon gång i framtiden. Men antagligen inte. Nästa gång är det i Japan och gången efter de i Canada.


En liten, liten, liten del av lägret

 

Ingångsportalen till lägret      

Me   Jenny   Flaggor som representerar scouter från de 150 läder som är med på lägret

Som massa marknadsstånd där representanter från alla länder som var med på lägret berättar om sitt land och om hur scouting bedrivs där.  

  På torget   Utkikstornet (som vi aldrig var uppe i, var för lång kö)   Tivoli fanns det med, här är en av åkatraktionerna.  Så här snyggt bränner man sig när man går en hel dag på lägret i strålande sol.

 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards