kraken

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av kraken - 7 augusti 2011 19:10

Hemma från jobbet och har förberett det sista inför seminarierna till lägret.

Nu de senaste fyra timmarna harjag hållt på för fullt med att dona är hemma, packat och donat en massa för att inte glömma något till veckans läger. Kom när jag packat klart på att jag glömt bikinin, den måste ju så klart med. Nu ser det i och för sig inte ut att bli sådär värst bra väder i veckan, men i alla fall. Är man på läger så måste man ju bada, eller hur  


Nu har jag i alla fall packat, diskat, tvättat en maskin tvätt, torkat golvet i badrummet och dammsugit (hatar att komma hem till en skitig lägenhet efter att jag varit bortrest)  epilerat benen lite,  lyxat till det med en ansiktsmask och sedan en lång och härlig dusch. 

Nu är jag hungrig, enda problemet är att jag knappt har någon mat hemma. Eller det var en lögn, jag har massa mat hemma, men den ligger i frysen och jag vet inte om jag orkar tina och laga något. 

Är mest sugen på tee och mackor, men har inga mackor, eller något att ha på dem. Hmm kanske värma en matlåda...


Såhär snygg kan man vara hahah

   

Av kraken - 7 augusti 2011 16:15

Brände mina talrikar och tog med dem hem i från pappa när jag var där i fredags. De blev jätte fina och orginella. Är nog det jag gillar mest med dem. Att de inte är likadana som några andra talrikar =)


 

Av kraken - 7 augusti 2011 09:51

Jag ska iväg på tonårsläger med våra tonåringar i morgon. Ska bli jätte kul!

Tyvärr känner jag mig lite opepp just nu då det helt plötsligt är 7 st av 11 som hoppat av. De hörde av sig till min kollega och sa att de inte ville med för mindre än två veckor sedan (och vi åker i morgon!)


Ja vad gör man, både jag och min kollega har semster från kyrkan och ingen av oss var hemma för att kunna ta tag i problemet fören nu i veckan.

Anmälan var bindande och sista avanmälan skulle gjorts 17 juli om man inte ville/kunde följa med. Konsekvensen av att så många hoppade av blev att ungdomarna får betala sina lägeravgift oavsett. Något som de knorrar lite över men har fått göra i alla fall.

Har inte hunnit prata med alla föräldrar än, men de jag pratat med har tagit sitt ansvar och pratat med sina barn om vad bindande anmälan betyder och jag vet att de flesta av ungdomarna nu själva får stå för sin lägeravgift på 400kr (något som föräldrarna skulle betalt om de åkt på lägret).


Tycker du det är rätt att ungdomarna själva får betala sina lägeravgifter när de hoppat av i sista minuten?


Jag tycker detta är bra, speciellt då jag uppelver jag att det är många av våra ungdomar som tar ganska lätt på det där med anmälan till saker/aktiviteter över huvud taget. Anmälningar kommer in för sent (eller inte alls) och sedan så räknar ungdomarna med att de kan följa med ändå, eller så hoppar de av i sista minuten eller samma dag och förstår inte alls att detta kan orsaka problem. Jag och min kollega har pratat en hel del om detta faktiskt, men inte riktigt kommit fram till någon bra lösning på problemet.


Hur gör man?!?!


Märker även av problemet i samhället över lag, vi kräver mer samtidigt som vi tar mindre och mindre avsar för våra egna handlingar.

Har vi blivit ett enda stort curligsamhälle, eller vad är problemet?


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards