kraken

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av kraken - 21 oktober 2011 21:01

Alltså bara en liten fråga här, är de någon som sett Disneyfilmen "Taran och den magiska kitteln" (The black curldon på engelska)??

Jag själv hade inte ens hört talas om den förrens här i kväll när jag googlade runt på lite disneyfilmer. Den är vist från 1985 och den verkar ju skit hemsk!

Som sagt någon som sett den? Hur är den, typiska Disney prinsen räddar landet och får prinsessan och halva kungariket eller??


       


Är inte super mycket för disney egentligen, men har ju sett de klassiska när jag var yngre (och några i vuxen ålder med).

Ska vi se, jag har sett: Micke och Molle, Snövit, Pinocchio, Dumbo, Bambi,

Och så klart Det susar i säven, Askkungen, Alice i underlandet, Peter Pan,

Inte att förglömma Lady och Lufsen, Törnrosa, Svärdet i stenen, Djungelboken, Aristocats, Robbin Hoos, Nalle Puh.

Bernad och Bianca var en favortit! likaså Lejonkungen!

Sedan har man ju sett Pocahontas, Alladin, Skönheten och odjuret, Ringaren i Notre Dame, Mulan, Skattkammarplaneten, Björnbröder, Kojänget, Chicken Little, Fam Robinson, Bolt.

Och den senaste var Trassel, en riktigt rolig film faktiskt. Gillar den för att den inte har den typiska Prinsen räddar prinsessan på slutet, utan hon räddar faktiskt honom (ett slag för feminismen, hejja Disney!)


Oj nä ska nog inte säga att jag inte är mycket för Disney egentligen, har ju sett typ alla filmer hahah. Men även om jag sett alla Disney klassiker så gillar jag ändå pixars filmer bättre. 

Typ ett småkryps liv, Toy Story och Monsters Inc är ju as bra! Lika så Superhjältarna som är en favo och Hitta Nemo, Bilar och Wall-e (Eeeevvvvaaa)

och Råttatouile (eller hur den nu stavas) Och den senaste jag såg, Upp ååå kärlek!

Nej jag gillar pixars bättre, ska ju komma en ny pixar nu 2012 tror jag det var, Brave. 


 


Vad gillar du bäst, Disney eller Pixar?


Och Despicable me vilka ha gjort den, för den är hur bra som hellst!

Av kraken - 21 oktober 2011 17:36

Nu mår jag lite bättre, både i huvudet och i höften. Funderar på att baka en kaka kanske, tvättat har jag ju redan varit duktig och gjort. 

Ska ha lite fredags mys hemma och se på film tänke jag.

Men fredagsmys utan gotte är ju inte så mycket till fredagsmys. Och jag ska egentligen inte köra bil i dag med tanke på hur mycket medicin jag fått de senaste dagarna (vilket innebär att jag inte kan ta mig ner till affären) Så kanske skulle baka en kaka istället och ha de som fredagsmys. 

Hmm får nog se vad jag har hemma i skafferiet tror jag =)

Av kraken - 21 oktober 2011 13:01

Kom hem från sjukan i går och gjorde inte speciellt många knop kan jag tala om. Hade tjejgruppen på kvällen, de kom hit och vi pysslade lite, mysigt värre var det. Som alltid =)

Något som inte var lika mysigt var att vakna med migrän halv nio i dag. Trodde jag dog. Herre gud, måste verkligen se till att få en tid på vårdcentralen så jag kan få ordentlig migränmedicin. 


Nu sitter jag halvt mörbultad i soffan och funderar på om jag ska försöka få något gjort (typ tvätta) eller om jag ska gå och lägga mig en stund till. 


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards