kraken

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av kraken - 23 januari 2012 21:30

Alltså det här med byxor. Är man större än en storlek 42 blir det genast mycket svårare att hitta snygga byxor än om man vore en storlek small. Har sedan första höftoperationen 2007 gått upp från storlek 40-42 till storlek 44-46.

Det är inte ett dugg kul, men hoppas kunna gå ner lite nu ju mer rörlig jag blir. 

Men det gör det ändå inte lätt att hitta snygga byxor i större storlekar. Tycker dessa, speciellt de gröna från gina är as läckra, men största storleken är storlek 33 och de kan jag och mina lår nog inte klämma mig ner i. 


Har du några bra tips på sidor som har snygga byxor i större storlekar än small och medium. 




    

Av kraken - 23 januari 2012 19:59

Nu ska jag ut och gå min andra vända av mina dagliga 6000 meter... Oj nej vänta en nolla för mycket där. Mina 600 meter menar jag så klart, det är livat att vara sjukskriven haha.

Men så är det, lite i taget som gäller. Går två (om jag orkar tre) vändor på 300 meter var om dagen. Vilket är typ runt vårt lilla kvarter, gör lite övningar, så som stå på tå, rumplyft och böja knät 2-3 ggr om dagen. Det är ungefär det jag får och kan göra. Men ska till sjukgymnasten här i Smålandsstenar på måndag nästa vecka. Känns spännande, bra men också ganska jobbigt. För jag har rent ut sagt en jävla massa träning framför mig. 


Ska framför allt träna upp en stor muskel, lår muskeln (typ kroppens största muskel) som redan från början är underutvecklad på mig, plus den "rump muskel" som läkarna under denna operation upptäckte hade lossnat och då fick sätta fast igen. Så den måste tränas, tränas, tränas.

Ska lära mig gå utan hjälp av kryckor igen och finna en normal gång (så normalt det nu går), kan bli tufft då jag de senaste fem åren inte kunnat gå mer än ett par meter utan stöd av kryckor/krycka.

Har utan att ljuga även blivit ganska lat de senaste åren då jag inte kunnat träna. Lat och rädd för smärtan som ständigt återkommer då jag är fysiskt aktiv. Men hoppas att jag får en bra sjukgymnast som kan pucsha och peppa mig.



     

Av kraken - 23 januari 2012 14:35

En av mina absoluta favoriträtter är isterband och potatismos med rödbetor. Mumma säger jag bara. Fick för ett tag sedan höra att isterband och stekt banan skulle vara super ihop?!

Har inte riktigt våga tro att det skulle vara gott eller velat prövat förrens i dag. För då hade jag både banan och isterband hemma. Och tänkte att jag måste ju pröva i alla fall. Och vet ni vad, det var inte alls dumt. Det slår inte orginalet, men de var helt ok. Söt banan med sytlig isterband, jo det funkar faktiskt. 


   

Av kraken - 23 januari 2012 12:15

Har ringt till telenor, i dag igen... Täckningen är forfarande paj och jag håller på att få nippran av alla avbrutna samtal. Men nu skulle hon starta om min abonnemang (?!) och ev skicka en bumper som skulle förbättra täckningen. Sa även att jag vägrar betala full faktura denna månaden (har abonnemang med fast avgift) och knappade lite på sin dator och gjorde så jag får en gratis månad nästa månad, de var ok tyckte jag. NU hoppas jag bara att täckningen funkar när jag startar om den om en timme. 


Håll tummarna! 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards