kraken

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av kraken - 2 februari 2012 19:21

Måste ta tag i de där med att kontakta patient skade regelringen (LÖF). Ja eller har ju kontakt med dem, min anmälan om felbehandling av min höft finns hos dem. Har gått på kryckor nu i fem år och gått igenom 5 re-operationer sedan höftplastiken 2007. 

Men eftersom jag fortfarande är under behandling kan de inte göra jätte mycket. Men ska skicka in lite papper till dem och jag har inte full koll på exakt vilka papper som de vill ha (blir trött bara jag tänker på det).

Får nog a tag i det där i morgon tror jag, kan ju få lite ersättning för både mediciner, läkarbesök och sjukhusräkningar. 


Min handläggare berättade sist jag hade kontakt med henne att om jag varit med i en olycka och skadat höften där. Alltså inte haft ett medfött fel och jag fått genomgå samma sak som jag gjort nu med felbehandling, reoperationer och 5 år av smärta, kryckor och läkarbesök så hade jag kunnat få ganska så mycket för de (antagligen minst 300 000 kr) 

Men eftersom mitt höffel är just medfött så kan jag se i stjärnorna efter de pengarna och mest bara le och vara glad. 

Men kan jag få lite ersättning så Är jag glad, behöver allt tillskott jag kan få i kassa. För man blir ju inte direkt rik på att vara sjukskriven haha. 

Av kraken - 2 februari 2012 14:12

I går var jag sur, jätte sur. Jag har i vanliga fall extremt trevliga, snälla och hjälpsamma grannar. Men INTE i går.

Hade lite svårt att sova så jag kollade på de två första avsnitten av Äkta människor på stv play (verkar vara en bra serie för övrigt) och gick och la mig vid strax efter klockan ett.


Hörde då ett svagt musik dunk inifrån grannes lägenhet. Tyckte inte det var så farligt och somnade, tills han ungefär en kvart senare vrider upp till full volym. Och jag menar verkligen full volym, vilket resulterade i att jag vaknade. Ska tillägga att jag är inte speciellt lättväckt.

Kunde tro att han satt i min lägenhet och spelade. Och inte nog med att han väckte mig och höll mig vaken med hög musik. Han tvingade mig lyssnade riktigt, skit dålig dansbands musik. 


Min pappa älskar dansband och jag är ganska härdad, men att ofrivilligt tvingas ligga och lyssna på någon dålig tysk version av Leende guld bruna ögon halv tre en onsdagskväll är inget jag uppskattar.


Efter ungefär en timme fick jag nog och klev upp, drog på mig mysbyxorna och jackan och gick över och bankade på. Han öppnade efter ungefär 5 minuters bankande (och 5 min i -13 grader halv tre på natten känns som ganska länge) Så öppnade grannen, musiken strömmade ut ur lägenheten. Bad honom surt att sänka och gick därifrån. Han ursäktade sig med att skrikandes för att överrösta musiken säga att han inte trodde det var så högt...


Sov till halv tolv i dag. Tur att man är sjukskriven och inte skulle upp tidigt. 

L

L

L

L

Some people just need a hug


...around the neck


... whit a rope

   

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards