kraken

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av kraken - 3 februari 2012 17:46

Fick ett sådant där super sug efter skrabbelucker innan.

Hade ett ägg kvar i kylen så jag gjorde en halv sats (vilket blir ungefär 8st)

Åå vad gott det var. Inget att jämföra med skrabbeclucker gjorda i en stekpanna över öppen eld, men i alla fall goda!

Supergott mellanmål, gotte till fredagsmyset eller som fika över öppen eld på skidturen.


Här kommer receptet.


Till ca 4 personer

2 ägg

1 dl socker

3 dl vetemjöl

3 tsk bakpulver

0.6 dl röd mjölk (eller fetare)

Smör till stekning och socker att vända eller doppa dem i.


Gör såhär:

Vispa ägg och socker pösigt.

Blanda ner mjöl och bakpulver, tillsätt mjölk och vänd runt.

Klicka ut smeten i stekpannan eller plattlägg och stek tills de är gyllene på båda sdor.

Vänd, doppa dem i socker och njut!


 

Av kraken - 3 februari 2012 15:52

Ska ju på maskerad 11 februari med tema "hedra döda kändisar". Har haft lite ångest över vem jag ska vara tills i går kväll. Då kom jag på det, eller en kompis sa till mig att jag borde vara Ingrid Bergman, för henne är jag lite lik och hon är lätt att fixa kläder och så till. SMART!


Så började med att leta runt efter bilder på denna magnifika kvinna. Hittade massa fina. Och insåg att Ingrid Bergman på 40-talet nog skulle vara lättast att göra. Så började dagen med att göra en provuppsättning på en frisyr som skulle kunna passa och sedan leta i garderoben efter lite kläder. 


Tror jag hamnade ganska så rätt, kul men skit svårt med frisyren. Försökte först göra en mer vågig frisyr som på bilden nedan. Men det lyckades jag inte med, så kollade runt lite på youtube och hittade en 40-50 tals frisyr som jag prövade att göra. 

 

Vad tycker du, kan det funka?

  

        

 

 


                


Kjolen är lite blå kanske, men har ingen annan som passar till stilen. 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards