kraken

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av kraken - 14 februari 2012 23:26

Vet inte hur många nätter jag spenderat på sjukhus de senaste åren. Men jag önskar verkligen att sett är den sista. Vet att det inte är de, kommer hem tidigast fredag. Men fy, vill ligga i min egen säng. Inte behöva ligga här kväll efter kväll med en ångest som rullar över mig i vågor. Vill bara få komma hem snart. Har ett gott sovhjärta och har i stort sett aldrig problem med att sova. Förutom när jag ligger på sjukan, då sover jag som en kratta var enda natt. Men nu ska de strax komma och sätts in en ny kur med antibiotika dropp som förhoppningsvis gör mig super frisk super fort!

Av kraken - 14 februari 2012 11:55

Jag är yngst på hela avdelningen här. Ligger på ortopeden med massa gamla söta tanter och farbröder. Personalen är trevliga och jätte duktiga. Men det är i stort sett bara kvinnor. Men innan när det kom in en sköterska som skulle ta blodprov på mig så var sköterskan en yngre kille, typ 22- 27 år. Och gissa om jag blev förvånad när han var snygg! Ligger här helt chockad och funderar på varför det inte är fler män inom sjukvården, varför det inte är fler snygga män som är sjuksköterskor. Han skulle få sticka mig i foten om han så ville haha. Och tro det eller ej, maten i dag var god! Plus att man fick en lite alla hjärtans dag efterrätt med kladdkaka, grädde och ett litet geléhjärta. Spännande att skriva blogg inlägg med iphonen med, den ändrar ordan (ni ser! ORDEN ska de ju stå) lite som den vill, oavsett om det är fel eller inte plus att det inte går att göra styckes indelning eller lägga in bilder. Men de får ni stå ut med ^^

Av kraken - 14 februari 2012 10:30

14 februari ytterligare en dag att utnyttja människors plånböcker till skräp. Dock en ganska söt dag. Tycket om alla hjärtans dag i den bemärkelse att jag tycker det är viktigt att vi blir lite påminda om att älska varandra och ge utryck för att vi uppskattar de människor som finns i vår närhet, inte bara visa kärlek till sin man/kvinna, tjej/kille. Utan till alla de man tycker om, vänner, barn, syskon, föräldrar. Man behöver inte handla en massa skräp (även om det är kul att få blommor och så) Utan kom helt enkelt ihåg att se, uppskatta och älska varandra. Att ligga på sjukhus är ju inte överdrivet kärleksfullt, inga blommor får jag heller. För man får inte ha det på avdelningen pg av allergi. Har inte ens fått mina provsvar än. De var inte klara, får hålla tummarna att de är klara i morgon. Och håll tummarna för att maten går att äta i dag ^^

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards