kraken

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av kraken - 20 februari 2012 22:51

Det är snöstorm ute, blåser massvis och snön vräker ner. Men det ligger på nollan, så det skulle lika gärna kunna regna senare. Men just nu är det snö som viner kring där ute.

Och jag kan tala om att snöstorm, nybakta bullar och kall mjölk är en riktig bra kombination faktiskt! För jag har bakat bullar i kväll. Vaniljbullar blev det, istället för de vanliga kanelbullarna jag alltid gör annars. De blev toppengoda. Det tyckte Lotta och Anna med, som jag bjöd in på fika med varma bullar direkt från ugnen. 

     

M

Av kraken - 20 februari 2012 17:00

I dag har jag varit på vårdcentralen, min höft har läckt som ett såll. Fick nytt förband innan jag åkte hem från sjukan i fredags. Bytte de då det nästan hade blött igenom i lördags kväll.

I dag märkte jag att jag hade en stor blöt fläck på byxorna, lite nedanför höften precis när jag skulle sätta mig och äta lunch. Trodde först jag spillt på mig, sedan kände jag hur det liksom rann innanför byxorna, på utsidan av benet. INTE OK!

Var ju bara att dra av sig byxorna, börja torka rent och försöka bättra på förbandet så gott det gick.

Fick bättra på förbandet två gånger till innan jag hade min tid på vårdcentralen halv tre. Hade inga fler förband hemma. Så kunde inte byta själv, fick bättra på så gott jag kunde istället. Skönt att komma ner till vårdcentralen, ville att någon annan kollade på såret med. Så det inte såg infekterat ut eller så och det gjorde det inte som tur var. Nu ska distrikt sköterskan komma hit i morgon så ska de byta igen och kolla till det. Känns lite pissigt att såret läcker så mycket nu, då såret hade läkt så fint sedan operationen i januari. Hoppas det blir bättre tills på onsdag, för då hade jag tänkt åka till Ljungby och hälsa på fina Sara ett par dagar. 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards