kraken

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av kraken - 16 mars 2012 11:38

Jag funderar på att sova lite lunch, innan lunch. Får man de? 

Har sovit hos syster med familj i natt, mysigt att kunna pussa lite på syskonbarnen  

Sov med syster uppe i deras säng så sov Martin (hennes man) nere i källaren. För de hade inte så mycket värme där och då fick jag sova uppe, snällt va!  Vaknade dock vid fem av att en lite Arvid kröp upp i sängen och sedan halv sju kom Gottfrid. Blev inte jätte mycket sömn. Så ska nog plocka ut linserna som jag haft i sedan i går morse, ta en dusch och sova en timme eller två. 

Av kraken - 16 mars 2012 09:36

Var på läkarbesök i går, var på sjukhuset från klockan tio till kvart över två! Läkarbesöket skulle egentligen tagit ungefär en halvtimme. Inte kul alls.

Mina infektionsvärden har gått upp lite och jag upptäckte i måndags att jag har en knöl i ljumsken. Den knölen eller vad man ska kalla det ville farbror doktorn så klart veta vad det var för något. Ficka snällt traska ner till röntgen och göra ett ultraljud som visade att knölen är en ansamling vätska. Tillbaka till ortopeden och fick veta att det positiva var att vätskan kring höften har minskat jätte mycket, men har nu istället då fått en knöl med vätska i ljumsken. Så de ville ha ett prov på vätskan i ljumsken, alltså tillbaka ner till röntgen för att ta ett prov på vätskan.


Fick ta provet på röntgen för att de skulle kunna göra det med ultraljudet så det såg att de stack på rätt ställe. Kan tala om att det gjorde SKIT ONT! Trots lokal bedövning (som inte heller var så skönt att ta) så gjorde det verkligen jätte ont. 

Sedan när provet var taget fick jag gå upp till ortopeden igen och där prata med läkaren som pratat med en annan läkare i Jönköping. De kom fram till att jag ska tillbaka på läkarbesök på måndag och göra någon magnet, eller skikt röntgen eller var det nu var. Sedan få träffa infektions läkaren från Jönköping och veta vad det var för vätska och om de ska göra något åt de.  


Hejja mig liksom

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards