kraken

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av kraken - 27 mars 2012 21:51

Har en riktigt dålig dag känner jag, fy farao. Lipat, pratat med mamma, lipat lite mer, pratat mes syster, lipat ännu mer. Undrar hur jag ska få ihop livet. Alla säger att det löser sig, och det gör det väll. Men just nu känns det absolut inte så. Det mesta känns bara hopplöst. Blir min sketans höft någonsin bra? Det har gått fem år nu och jag är fortfarande inte frisk. Långt ifrån, sjukgymnastik är ju inte ens att tänka på än. 

Bara gnäller känner jag, surar, lipar och gnäller. I dag är en gnäll dag. Men det får vara det, ni som läser får stå ut med mitt gnäll eller sluta läsa helt enkelt. För just nu är det såhär mitt liv ser ut. Gnälligt, deppigt och grinigt. 


Orkar inte hålla på att spela glad och låtsas att allt är bra när folk frågar hur det är, om jag inte är frisk snart, om jag inte kan slänga de där kryckorna nu. Jag vet ju inte ens själv när jag blir frisk, hur allt blir eller knappt hur jag själv mår emellanåt. 

Ibland orkar man inte säga något alls när folk frågar, jag bara ler falskt och säger något i stil med att jo men nu är det nog på bättringsvägen och går så snabbt jag kan därifrån. 


Nä får nog bli sova dax snart och hoppas på en bättre dag i morgon.

Av kraken - 27 mars 2012 16:02

Gud jag bryter ihop. Orkar inte med den här skiten mer, har jätte ont och ligger mest i soffan och lipar och funderar på hur jag ska orka med resten av dagen. Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag inte bara orkar bita ihop och köra på som jag brukar. 

Har även försökt nå min handläggare nu hela eftermiddagen utan resultat. Först ska hon vara tillbaka efter klockan två. Sedan är det upptaget i en halvtimme och sedan svarar hon inte och sedan ska hon varar tillbaka igen halv fyra och sedan svarar hon inte och sedan har hon gått hem. SKIT! Har lämnat tre meddelande till henne och bett henne kontakta mig. Hoppas verkligen hon gör det! Men får väll ringa i morgon igen när jag kommer hem från sjukan för tvivlar faktiskt ganska starkt på att hon kommer ringa upp. 


Har i alla fall fått brev från telia i dag och mitt nya abonnemang kommer börja funka från och med torsdag. Alltid något.

Av kraken - 27 mars 2012 14:30

Hemkommen från banken, det gick bra. Ja elle bra och bra, helt sjukt att jag ens ska behöva gå dit. Men de byggde på mitt lån med några tusen lappar så jag i alla fall kan betala mina räkningar och överleva denna månaden. 

Min bankman sa att det inte var första gången de fått hjälpa till att "lösa" försäkringskassans strul och att det inte skulle vara några problem att bygga på lånet lite. 


Nu ska jag fortsätta ringa och se om jag kan lyckas få ta på min handläggare på försäkringskassan angående att börja jobba nästa vecka. 

Av kraken - 27 mars 2012 11:12

Pratade med farbror doktorn från Örebro i dag. Hade telefon tid nu vid elva. Han hade fått mina journalanteckningar från Värnamo och tyckte att allt såg bra ut. Tyckte jag skulle fortsätta med antibiotikan och fortsätta ha kontakt med läkarna i Värnamo och med med honom över telefon.

Jag bad om en kopia på läkarintyg som jag kan skicka till AFA, förklarade lite vad som hänt med försäkringskassan med. Han tyckte de var dumma i huvudet typ. Eller han sa inte de, men han sa att försäkringskassan allt är bra knepiga med alla sina knäppa regler och konstiga handläggare haha.

Sedan sa jag att jag täknkte börja jobba nästa vecka. Han var inte riktigt lika entusiastisk som jag kanske...


Jag: Tänkte förresten börja jobba nästa vecka.

Farbror doktorn: Men Nathalie du är fortfarande sjuk.

Jag: Jo men jag har inte råd att vara sjuk längre med allt det här krånglet med försäkringskassan.

Farbror doktorn: Jo men du är inte frisk än, jag har sjukskrivit dig till 30/4 av en anledning.

Jag: I och för sig, men vad ska jag göra då? Det här går ju inte.

Farbror doktorn: Nej på ett sätt förstår jag de, försäkringskassan har sitt eget sätt att strula till det. Men du gör som du vill, se till att ta det lugnt bara!

Jag: Ja jag lovar, ska ta det lugnt. 


Nu ska jag åka ner till banken och se om det går att lösa det här ekonomiska strulet på nått sätt.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards