kraken

Alla inlägg under mars 2012

Av kraken - 10 mars 2012 11:59

Fick ett tips från en kompis att jag skulle pröva att göra en total återställning på telefonen (kul att telenor inte nämnde de någon av de 78 gångerna jag ringde dem). Prövade det nu på morgonen, det tog bara två och en halv timme!! Men nu verkar den faktiskt funka, är helt chockad! Dock så är teckningen fortfarande ganska kass, men det funkar, alltid något. Får väll se hur länge det håller. 

Av kraken - 8 mars 2012 20:32

Är så himla sur, för min förbannade skit telefon funkar inte. Ingen service, ingen täckning, söker. Ja det är vad det står hela tiden, går inte ens att ringa från den. Har varit toppen nöjd med min iPhone fram till nu. För nu funkar den banne mig inte alls, har prövat alla knep som telenor gett mig, stängt av den, startat om, gjort en hård omstart, plockat ut sim kortet, ja allt. Har kopplat upp telefonen på Saras router nu, så kan i alla fall kolla mailen och skriva lite här. Men den enda sak jag verkligen, verkligen vill kunna använda telefonen till, RINGA!!! Det funkar absolut inte. Förbannade jäkla skit! Måste alltså ta mig ner till Halmstad (där närmaste telenor butik ligger) och lämna in telefonen.

Av kraken - 7 mars 2012 10:19

Vaknade två minuter i halv nio, två minuter innan klockan ringde för att tala om att jag ska vakna och ta min medicin. Tryckte i mig mina två tabletter och låg kvar till klockan ringde. 

Steg upp och har pulat lite med allt möjligt här hemma, tvätta, packat lite, bytt förband på såret, bäddat och käkat frukost, allt medan en mycket äkclig medicin smak färdas fram och tillbaka i min strupe. Ingen höjdare alls...


Nu sitter jag ock kolla på ett gammalt favorit program som börjat gå igen, kollade på det hela min tonrå. Serien "Förhäxad" Inte riktigt lika spännande nu som det var då, men ändå ganska kul =)

Av kraken - 6 mars 2012 21:16

Fattar inte riktigt hur jag lyckas, är sjukskriven men lyckas ändå dubbelboka mig. Ska träffa Sara i morgon, underbara fina Sara. Lyckas dubbelboka mig med annat, men nu är det ändrat i alla fall. Så Sara hämtar mig i morgon kväll och så sover jag hos henne tills på fredag, så får vi massa tid att umgås.


Tänkte försöka passa på att få lite saker gjorda nu när jag är sjukskriven, förutom att sova och vila massa då förstås. Tänkte bland annat få in alla mina kort från förra året i ett album, rensa garderoben, kolla på min sex and the city box, passa på att träffa en del vänner och söka nytt extra jobb.

Kändes som ett ypperligt tillfälle att hinna träffa alla vänner när jag ändå bara ligger hemma och är sjukskriven. Men än så länge har jag mest spenderat min tid som sjukskriven på sjukhus. Det enda jag gjort på min "lista" så här långt är att få in korten i ett album. Har varit sjukskriven sedan tionde januari och jag har knappt ens hunnit med att sova och vila massor. Men i morgon ska jag i alla fall träffa Sara   



Längtar till våren !

     

Av kraken - 5 mars 2012 18:31

Äntligen utskriven och hemkommen! Känns så otroligt, himla, jätte skönt!

Alla prover var ok, de går stadigt neråt och ultraljudet de gjorde på höften visade att där fortfarande fanns lite vätska där inne. Men det var så lite att det nog försvinner av sig självt. HURRA!

Av kraken - 5 mars 2012 11:24

Har haft en bra helg, bland annat spenderat den med världens bästa syster. Nu ligger jag på sjukan och väntat, väntar och väntat. Bra med noggranna läkare, men tråkigt när man måste vänta på massa provsvar och framför allt väntar jag på röntgen. Tråkigt att behöva vänta hela dagen för en röntgen innan jag kan bli utskriven. Men håller tummarna för att det ska gå fort och kan komma hem inte allt får lång tid efter lunch.

Av kraken - 3 mars 2012 14:22

Känner mig lite piggare i dag, lite gladare och lite lugnare. Känns skönt att vara hemma igen. Slippa sjukan lite, om så bara för någon dag. Knaprar tabletter, antibiotika som om det vore godis och hoppas att den ska ta död på den där äckliga infektionen som finns i min kropp. 


 

  

Av kraken - 2 mars 2012 18:52

Är hemma på permis från sjukan. Är alltså fortfarande inskriven på sjukhuset, men har permission över helgen och ska tillbaka igen på söndag. Ska tas massa prover på söndag och är de i sin tur bra så blir jag utskriven då.

Så håller tummarna för att allt ska vara bra på måndag. 


Kvällen permis firar jag med lite godis, film och slapp i soffan och sedan med att sova i min egen säng! 


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards