kraken

Alla inlägg den 7 september 2012

Av kraken - 7 september 2012 15:19

Fredag i dag och överallt i reklamer på tex tv (och vid chips hyllan) så deklareras det om fredagsmys helgfilmer på tv och ledighet.
Men det finns ju en rätt stor del av Sveriges befolkning som inte alls är lediga bara för att det är helg.
Sjuksköterskor, läkare, butiksbiträden, vårdare, personliga assistenter, poliser, brandmän etcetera, etcetera och inte minst JAG!

Jag "går på" och börjar jobba om en timme. Vi har uppstart av vår tonårsverksamhet i kväll. Ska bli kul att träffa alla tonåringar igen :) Men innan det bär av ner till kyrkan så ska jag jobba lite extra på Furugården med andra kollegor som inte heller är lediga i helgen.
Och även om jag ser fram emot kvällen och alla fantastiska människor jag kommer träffa så längtar jag ibland efter ett lite mer "vanligt" jobb. Ett där man kanske bara jobbar var tredje eller var fjärde helg och lugnt kan få njuta av sammanhängande ledig lördag-söndag med eftertraktat fredagsmys.

Och en annan sak, när gick det från lördagsgodis till fredagsmys??

Med det här inlägget så vill jag skicka en stor tanke till alla helg jobbare och önska alla er andra en skön helg med fredagsmys och allt!



Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards