kraken

Alla inlägg under oktober 2012

Av kraken - 25 oktober 2012 13:12

Det är torsdag och jag sitter nere på expeditionen och jobbar (som vanligt på torsdagar). Har jobbat på rätt bra och fått undan det jag låg efter med sedan förra veckan. Skriva och skicka iväg en massa brev, förbereda en andakt, skriva timraport. mejlat till tjejen som ska komma när vi har tjejkväll och så har jag renast upp lite på skrivbordet.

Nu ska jag fylla i alla närvarorapporter från denna och förra veckan. Har allt nerkladdat i mitt kollegieblock, och så går det ju inte att ha det. Sedan ska jag skriva klart på andakten tills kvällens cellgrupp, kolla mailen och hyra film till morgondagens filmkväll.

Sedan vid halv tre tiden tar jag paous ett par timmar för att pussa på min fina pojke tills cellgruppen drar igång i kväll halv sju.


Tjingeling

   

Av kraken - 24 oktober 2012 18:05

Mitt nagellack började bli lite slitet, så fyllde på med mörkt längst upp, som jag duttade ut med en svamp (ombre) sedan tryckte jag på lite mönster och överlack på de, fin fint blev de.
Första gången jag testade ombre och det var inte alls så svårt som jag trott :)

Sorry för kladdet, har inte hunnit tvätta bort det här

 

Av kraken - 24 oktober 2012 12:31

I dag har jag varit hos frissan, är precis hemkommen faktiskt. Lite fattigare men galet nöjd! Min frisör Petra vet alltid vad som funkar och hon fattar hur jag vill ha det när jag kommer med mina ibland lite galna idéer. Idag fick hon fria händer, så lä ge hon inte klippte mig kort.

Det blev mörk botten, i en varm brun färg, ljust resten med lite rosa slingor.
Färjade ju i två rosa slingor, en på varje sida förra gången, de förstärkte hon lite och sedan la hon i några till, som bara syns lite, lite. Super fint blev de!

Av kraken - 23 oktober 2012 22:23

Fy, tror jag hållet på att bli sjuk. Ont i halsen och nu har jag nästan lite feber med (buhu) 

Men hade hemskt kul på scouterna i kväll i alla fall, vi bakade kakor och flummade, har världens finaste scouter :) 
I morgon är jag mestadels ledig, ska till frisören på förmiddagen och på kvällen är jag bjuden på kvällsmat hos ett par i församlingen. Så hoppas jag är piggare då! 
Nu är det snart sängen som gäller, så natti natti!



Tittut

 


Av kraken - 22 oktober 2012 13:42

Jag har precis haft typ årets bästa helg! Inte nog med att jag har haft ledig helg, jag har hunnit med massa att träffat massa underbara människor   
Fredagen spenderades i Ljungby med bästa Sara och Viggo med flera, hade en riktig mys kväll med både pizza, film, vin och kaka.
I lördags så var jag i Sävsjö och badade med kusinen och hans familj från Danmark, syrran, Gotte och Emanuel. Efter en hel dag i vattnet så åkte vi allihop hem till syrran där Martin och Arvid hade lagat middag, där mötte även pappa och faster Lene upp. God mat och massa, massa tjöt. Kvällen avslutades i Ulås med en potatiskanon haha


I går var vi med hela danska släkten på julmarknad i Åminne, skit mysigt. Efter julmarknaden åkte jag och Emanuel hem till honom och lagade middag (eller jag lagade middag och E städade) Sedan kom Karin förbi och åt med oss och såg på film.


Och eftersom det är måndag i dag så är jag ledig i dag med :) Helt fantastiskt skönt!
Tänk att man kan få ha det så här bra ?

Av kraken - 19 oktober 2012 15:53

Kan efter gårdagen konstatera att jag lider av någon typ av oerhörd tröghet.
Tur att min korta stund av sinnesförvirring gick att rätta till. Även om det tog 12!! Samtal haha.

Nu har jag kedig helg! Och är jag hos finaste Sara och myser med henne och Viggo i Ljungby.
I morgon ska jag till Sävsjö med kusinen från Danmark, syrran med familj och Emanuel och bada. Super mys :)

Bilden på systersonen och min kusins äldsta dotter hemma hos pappa i onsdags.

Av kraken - 17 oktober 2012 12:31

Övar på att bli vuxen i dag och hämtar ungarna (syrrans alltså) från dagis och åker ut till morfar på middag :)

Men innan jag hämtar från dagis så ska jag ner och ha andakt med kristna skolgruppen på högstadiet. Ska prata om bön. Hoppas det går bra, har i ärlighetens namn förberett mig lite dåligt. Men får lägga det i Guds händer och hoppas det går bra :)


Me to day!

Av kraken - 16 oktober 2012 16:48

Legat i migrän hela morgonen. Hatar, hatar, hatar migrän! Gå och dö en hemsk och ondskefull död så jag får ha mitt huvud ifred!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards