kraken

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av kraken - 23 januari 2013 22:52

I dag har jag haft en rätt så perfekt onsdag, började dock sådär. Hamnade bakom en bilolycka strax utanför Reftele och blev stående där en timme i förmiddags när jag skulle in till stan. Var 4 bilar och en lastbil mellan mig och olyckan. Och ungefär en halv minut efter att jag anlänt kommer räddningstjänsten. Så jag kliver inte ens ur bilen utan stänger av motorn och väntar på att de ska hjälpa de/dem i bilen och sedan göra vägen framkomlig igen.

Och när jag sitter där och ser att ambulansen kommer med sina blåljus så kan jag inte annat än att hoppas och be till gud att de/dem i bilen inte är skadade. Samtidigt som jag tänker detta så ser jag att personerna i bilarna framför och bakom mig (kanske 5-6st) kliver ur sina bilar och går fram en bit och ställer sig och glor, tittar och pekar på olyckan och räddningspersonalen som jobbar med den inblandade bilen. Jag bara gapar, sen när blev en olycka en attraktion?!? Fattar verkligen inte hur man kan göra så. 

Efter en stund kommer en brandman som sätter upp skyltar på vägen med texten "olycka" fram till personerna och "viftar bort dem" Men de står kvar en sund till innan de går tillbaka till sina bilar. Skämdes åt deras vägnar...

Efter en timmes väntande, kollar jag upp en alternativ väg på googelmaps och vände bilen och kör över skogen in i Reftele och vidare till Värnamo. Strax efter jag kört ut ur Reftele hör jag på radion att de börjat släppa förbi bilar och att olyckan orsakades av en kollision med en älg. Hoppa som sagt att ingen blev allvarligt skadad!


Väl i Värnamo träffade jag Karin en snabbis och sedan åkte jag vidare till Tånnö för en lunch med fina Rebecka. God mat, en underbar härlig promenad i skogen och massa prat senare så åkte jag nöjt hem till mig igen för att jobba ett par timmar. Nu har jag haft tonårsplanering och ligger hemma i soffan och slappar. Ska strax krypa i säng tänkte jag, nöjd och glad efter en härlig dag =)


Rebeckas underbart fina tee skåp som hon byggt hel själv! Är lite kär i det =)

 



Av kraken - 23 januari 2013 08:45

Lekte med min kamera för några dagar sedan och prövade att ta lite kort med självutlösaren. Blev rätt bra kort faktiskt. Får man säga så om sig själv och om sin kamera? Klart man får! För jag har en sjukt bra kamera och själv blir jag rätt bra på kort. Ja nått ska man ju vara bra på haha. 


  

          

Av kraken - 23 januari 2013 00:20

Ååå har precis sett sista avsnittet av sista säsongen (avsnitt 13, säsong 5) av serien Fringe. En serie jag började titta på i sommars. Slutet är räääätt långt ifrån hur serien började, men på något sätt, ett bra sätt så sitter serien ändå ihop. Ett bra avslut på en lagom lång serie, 5 säsonger är ändå något man kan titta på utan att känna att det är helt övermäktigt.

För oavsett hur bra en serie är så tröttnar man lite emellanåt om det blir för mycket på en gång. Och jag är ju sådan som när jag bestämmer mig för att kolla igenom en serie kan plöja ett gäng avsnitt varje kväll, i 3-4 veckor. Så det var helt perfekt när jag plöjde de första fyra säsongerna under sommaren och sedan har följt sista säsongen på nätet nu under hösten/vintern. 


Men nu är det sova dax!



 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards