kraken

Alla inlägg under februari 2013

Av kraken - 23 februari 2013 12:29

I går så var jag och simmade för första gången på det här året, har inte simmat sedan i december och det var super skönt. Simmade tusen meter och kan inte påstå att jag har ont i dag, så det är undetbart. Är lite trött i svanken och höften, men har inte ont och tröttheten kan lika gärna bero på att jag sovit konstigt i natt. 


Så nu hoppas jag att jag faktiskt kan komma igång med träningen lite mer ordentligt, vore så gött!

Och det känns väldigt mycket lättare bara i tanken att jag nu kan gå ner och träna på gymet mer fritt, när jag vill utan att vara beroende av att ha bokat tid hos sjukgymnasten och få våra scheman där att passa ihop, för det har inte varit de enklaste kan jag tala om!

Så min tanke nu är att när jag får lön i veckan gå ner och lösa ut ett gymkort och börja träna där två gånger i veckan och sedan ha vattengymnastiken/rehabiliteringen 1 gång i veckan precis som innan. 

Och fördelen med gymet är att där kan jag träna andra delar av kroppen med, ryggen och armar tex om jag har ont i höften. Så att jag ändå kan få in en rutin med träning även om höften inte alltid vill som jag vill. 


 




Av kraken - 21 februari 2013 15:20

Jag har precis kommit på världens bästa ide (sno den gärna)!!! Att ha en app med fredagens schema för våra tonårs aktiviteter, som tonåringarna lätt kan trycka ner i mobilen.
Men nu till problemet, jag har inte en aning om hur man gör en app, har googlat runt lite på ämnet men kommer bara till massa företag som gör appar och jag fattar för lite för att ens orka kontakta dem.

Någon som har en enklare lösning på mitt problem än att låta ett företag ta massa betalt för att skriva ner ett schema i en app.


Hjälp!


 

Av kraken - 21 februari 2013 12:05

Alltså helt seriöst, jag stavar som en kratta! Har dyslexi, men om jag anstränger mig lite så kan jag ju faktiskt stava rätt. Ser stavfelen och slarv felen här i bloggen hela tiden, trots stavningskontroll är det mycket som glider igenom. Mycket är slarv fel som jag ser när jag läser igenom texten noga, men det är ju inte alltid man har tid med de. Skärpning på mig helt enkelt. 


Nu ligger jag i alla fall hemma i soffan och jobbar, skriver på kvällens andakt till cellgruppen och förbereder för morgonens tonår, ska strax ner till kyrkan och fortsätta jobba. Men först lite lunch tror jag =)


 

Av kraken - 21 februari 2013 00:41

Har gjort en ny kategori, "höften" heter den. Den innehåller allt vad höft, luxationer, operationer och sjukbesök heter. Allt om min höft de senaste 2 åren typ.

Tog bara ca två timmar att gå igenom alla inlägg i bloggen och lägga in dem om höften i en ny aktegori haha. Men tror de blev bra även om jag vet att jag missat något. Så håll till godo och fråga gärna om du undrar något!


God natt

Av kraken - 20 februari 2013 18:39

Efter 6 år på kryckor, 7 operationer (var av 6 om operationer) och oändliga timmar hos sjukgymnasten så känner jag mig i dag sjukt nöjd som gått från träning hos sjukgymnasten till träning på gymmet, första introduktionspasset avklarat och ja, heja mig liksom!

Är så lycklig över att det faktiskt går framåt nu, att jag äntligen, äntligen kan se att det börjar hända något nu. Så nu jäklar gäller de, jag ska försöka träna på gymet 2 ggr i veckan och ha vattengymnastiken 1 ggr i veckan och sedan ska jag banne mig slänga den där nedrans kryckan till i sommar. Så självdisciplin och pepp och jäkla anammar!



(Och Satu om du läser detta, kontakta mig gärna igen! Vill vet mer hur det går för dig, har läst din blogg och kommenterat där.)

 

Av kraken - 18 februari 2013 18:41

I dag har jag vabbat åt syster, Gotte har haft feber så han och jag har varit hemma i dag och myst.


Nu är jag hemma hos Emanel (resan hit var ju en historia i sig, snöar ap mycker ute och det var mycket trafik, mycket modd på vägarna. Men kom fam i alla fall.)
Han och jag har precis ätit typ jordens godaste fiskgryta. Vi snubblade över ett recept på kokaihop.se och blev kära på en gång. Vin, grädde, lök och torsk, toppat med räkor, mums!

Av kraken - 17 februari 2013 19:56

Oj oj, dagarna springer iväg och jag hinner knappt med. I dag har kära syster och gotte varit här och ätit lunch och myst ett par timmar. Härligt att hinna med lite syskontid bara jag och kära syster. Och nu har vi ett hemligt projekt på gång hihi


I går var jag och Emanuel i Gnosjö, först på fika hos Emanuels bror med familj och sedan åkte vi till Lovisa och Gustav och Charlie och åt massa god mat och kollade på mello och bara hade det mysigt.


Det är precis sådana här dagar som gör livet värt att leva   


 

Av kraken - 14 februari 2013 14:34

I dag är det som de flesta vet alla hjärtans dag. Jag började min dag med att försova mig, eller jag trodde i alla fall att jag gjorde de.
Vaknade övertygad om att jag försovit mig och var sen till ett möte i kyrkan (som i går flyttades till nästa vecka, men inte tänkte jag på de när jag vaknade!) Så jag hoppade ur sängen och skyndade in på toan för att göra mig i ordning. Men på vägen till toan tänker jag "att vad mörkt det är ute" och kollar på klockan, den stod på halv fyra! Haha, jag kröp ner i sängen igen och sov vidare :)

Nu är jag dock uppstigen och sitter på jobbet och jobbar för fullt. Ska strax iväg på fika möte, sådant är mys, när man kan fika och planera samtidigt :)

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards