kraken

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av kraken - 15 augusti 2013 10:41

Denna sommaren har jag verkligen inte varit hemma mycket, typ 10-12 dagar på hela sommaren. Jag bor i en kappsäck och är alltid på väg någonstans känns det som. Är mycket i och kring Värnamo, för det är inte bara där Emanuel bor utan också där jag har alla mina vänner, min familj och alla jag umgås med. 

Jag umgås faktiskt inte med någon här i Smålandsstenar och är jag hemma så jobbar jag mest. Och när man har ett jobb där man 85% av tiden jobbar dygn och sover på jobbet så är man inte hemma så mycket då heller.

Jag åker hem, jobbar och åker igen, jag vill hinne med så mycket som möjligt, träffa mina vänner och göra så mycket jag kan när jag inte jobbar. Men att leva så, åka fram ock tillbaka, leva i en väska och bara vara hemma kortare stunder för att tvätta, byta kläder och packa om väskan, det gör en ganska trött i längden.

Och trött är precis vad jag känner mig. Har haft en helt underbar sommar med massa sol, semester och härliga minnen jag kan leva på hela vintern. Men jag känner mig ändå trött och i behov av vila eller kanske lite mer lugn och ro?

Så den här hösten tänker jag försöka ta det lite mer lugnt. Har en enkel lösning på problemet egentligen och det är att flytta. Och det har jag tänkt att göra, men det är inget jag kan eller tänker göra just precis nu. För det krävs ju lite planering inför en flytt och framför allt någonstans att flytta, så fram tills dess får jag nog försöka varva ner lite. Ska börja redan i dag, först ett besök hos tandläkaren och sedan tänker jag försöka slappa och samla energi resten av dagen. 


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards