kraken

Alla inlägg den 5 september 2013

Av kraken - 5 september 2013 20:13

Sitter på jobbet, inne på mitt andra av tre dygnspass denna veckan och insåg precis att jag nu jobbat hälften av mina 70 timmar denna veckan haha. Men det känns faktiskt väldigt bra. Lever fortfarande i någon "vi har köpt hus" eufori så det är inte så mycket som kan få mig ur balans nu :)


Lärde mig förresten något nytt i dag. När man jobbar med människor som inte har samma språk som en själv och där det är lätt att missförstå och bli missförstådd, så är kroppstecken som nicka, skaka på huvudet, tummen upp, tummen ner, le, se arg ut och allt sådant där ett mycket båda användbart och nödvändigt verktyg. Men fick i dag lära mig att tummen upp (som är något jag använder ofta till killarna jag jobbar med när de gjort något bra) på persiska/afganska är en symbol för det manliga könsorganet och betyder ungefär samma sak som när vi visar långfingret Hahaha! Stackars killar, tänk när de kom hit och innan de fattade (antagligen efter de fattar med) måste de tyckt att vi var helt knäppa som gick och visade timmen upp... Snacka om kultur krock!

Av kraken - 5 september 2013 10:51

God morgon värden, är lite minder förkyld i dag, lite mer glad och lite mindre trött än i går. Känns bra. Börjar jobba vid två och innan dess ska jag inte göra särskilt mycket. Fixa middag, fixa matlåda och, kolla klart på min film och kanske gå ut och gå en sväng. 


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards