kraken

Alla inlägg den 30 januari 2014

Av kraken - 30 januari 2014 20:47

Oj oj, fy vad jag är trött, var tvungen att jobba över två timmar i går på grund av lite kalabalik och ett akutbesök till sjukhuset där på kvällen. Så jag var inte hemma förrens efter midnatt i går, vid runt halv ett tiden.

Sen vaknade jag med en hemsk migrän i morse, fy farao säger jag bara. Men efter lite medicin och lite vila kom jag iväg i tid till jobbet i dag med. Vid hade personalmöte i dag och jag hoppas vi kom fram till bra saker i alla fall. 


Efter jobbet hjälpte jag min gamla granne i Smålandsstenar som är nyopererad att handla. Snällt säger någon, men det handlar inte om att vara snäll, eller att vara god tycker jag, utan om att vara medmänsklig. Om att ställa upp och hjälpa den som behöver det. Att finnas där för den som inte har någon. Att se de människor som finns i ens omgivning och vara en medmänniska mot dem man möter. Att hjälpa någon, även i det aldra minsta kan betyda så otroligt mycket. Så jag säger till dig som läser detta, våga var en medmänniska erbjud din hjälp, våga fråga om du får hjälpa till och vänta inte på att någon ska be om din hjälp. För det är alltid lättare att ta emot den hjälp som någon erbjuder en, än att själv be om hjälpen. 



 

(Lånat bilden från http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=662624

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards