kraken

Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Såga och hugga

Av kraken - 27 februari 2014 15:20

I dag har vi fortsatt ute i trädgården, svärfar var här med sin kärra så vi kunde köra bort allt vårt skräp. Sen hjälpte han oss att såga ner den lilla fula björken på baksidan och tujan och enen på andra sidan huset. Så nu ser vi helt plötsligt vårt hus. Super fint hihi. Bra att ha en så snäll svärfar, tack Håkan! 

Och nästa veckan kommer pappa och ska hjälpa oss måla övervältringen. Är så tacksam och känner mig otroligt välsignad som har så bra människor i min omgivning, två fina pappor som ställer upp för oss. 


Bildbomb

        

Där den fula järneken står vill jag sätta en smultronjasmin buske istället. Och det ska bli spännande att se om det är en buske med amerikanska blåbär som står jämte vår trollhassel!
I går hittade vi ju en liten rabarber knopp i vår trädgård med, Emanuel steg dock sönder lite av den, men jag hoppas den kan växa till sig ändå.

Wilma var också med och hjälpe oss att tugga sönder pinna =).
Sen en bild på vår avsågade lilla björk och en del av den överväxta brunn vi upptäckt att vi har jämte lekstugan. 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kraken - 1 januari 2018 21:30

2017 Ett år, 12 månader, massa ändelser, stunder och ögonblick. En sammanfattning av året 2017. Januari- Läkarbesök och förberedelser inför att Vinga ska bli gipsad. Februari -Vinga fick sitt gips, fy farao vad jobbigt de var.Mars- jag började jobba ...

Av kraken - 20 augusti 2017 19:57


Märker att jag inte skriver här så ofta numera livet kommer liksom emellan, men det är väll så det ska vara, att livet ska gå först och det gör det här. Vinga håller på att skolas in på dagis och på tisdag blir hennes första "riktiga" vecka efter ins...

Av kraken - 15 augusti 2017 19:29


Vingas inskolning fortsätter utan problem, hon triv som fisken i vatten. Denne veckan har Emanuel lämnat henne själv de timmar hon är där och det har gått så bra så. I morgon är det min tur att lämna henne för första gången, får se hur det går, hon b...

Av kraken - 7 augusti 2017 20:37


I dag har vi varit på inskolning med Vinga på dagis, det gick bra och jag tror hon kommer gilla dagis. Eller förskolan om man ska vara korrekt, men vi säger dagis. I morgon och på onsdag är det jag som ska vara med och torsdag-fredag är det Emanuel s...

Av kraken - 2 augusti 2017 12:03


Här var det dåligt med uppdateringar, livet har liksom kommit emellan. Men gipset är nu äntligen borta, Vinga är som en annan unge. Glad och pratsam på ett sätt hon inte var med gipset. Känns så bra! Hon ställer sig upp för fullt och går lite utmed m...

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards