kraken

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av kraken - 4 mars 2014 22:09

I kväll har jag bakat semlor med mina underbara, fina, fantastiska scouter. Eftersom vi bara hade en och en halv timme på oss så bakade vi bullarna med bakpulver istället för jäst. Och de blev rätt ok faktiskt. De blev lite som scones i konsistensen och blev lite torra efter att ha legat framme en stund. Men eftersom tjejerna åt dem direkt gick det bra och dom var helnöjda. Och jag höll mig faktisk ifrån semlorna, smakade inte ens en smula. Tog 2 skedar grädde istället, åt typ en halv sked haha sen var jag nöjd. Nöjd på grädde och väldans nöjd för att jag lyckats hålla mig från semlorna när alla andra satt där och åt. Och det gick hur bra som helst, de svåraste var mandelmassan. För jag äääälskar mandelmassa! Men de gick bra, heja mig!


         

Av kraken - 4 mars 2014 10:20

Fjärde dagen utan socker och kolhydrater och jag lever fortfarande. De trodde jag knappt efter huvudvärken och sockersuget jag hade i går. Men efter en alvedon, ett stort glas vatten och en tupplur på soffan så mådde jag bra igen.

Och det var faktiskt inga större problem att motstå syrrans nybakade bröd på kvällen. Var bra sugen kan jag lova, men ett glas vatten och jag klarade av att motstå frestelsen. Åkte hem till syrran på kvällen för att kolla på Greys näligen! För jag jobbar på onsdag, så vi kollade i går istället. Och galet vad spännande det var, nu vet jag vem April väljer!! Och jo, jag tycker hon valde helt rätt. Mer säger jag inte, så jag inte förstör för någon anna haha. 


     

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards