kraken

Alla inlägg under april 2014

Av kraken - 6 april 2014 11:04

Skulle egentligen gått ut med mina kollegor i går, men att köra 10 mil fram och 1o mil tillbaka till Halmstad när man inte mår bra, de var inget alternativ. Så jag blev hemma, tråkigt speciellt när jag tagit ledigt och allt. Men med tanke på att jag ska jobba dygn i dag var det ett måste. Och jag mår myckte bättre i dag, så de var nog bra att jag var hemma. Blev en kväll med super god grillning och film i soffan isället.

I dag är det som sagt jpbbar dag och jag ska jobba dygn tills i morgon

Av kraken - 3 april 2014 20:58

Vi har ju hållt på att renovera uppe, målat och tapeteserat och Emanuel har satt upp nya lister. Och nu börjar det bli klart!
Så i dag har jag flyttat in i mitt aldeles egna pysselrum! Är så fjantigt lycklig över att ha ett eget rum där jag kan sitta med allt mitt pyssel, målande, skrivande och grejande. Och fint blir det med, fasligt fint! Har även plockar fram min ljusslinga som jag beställt på ebay, vet inte riktigt hur jag ska ha den än, men jag har en! Och jag har massa lådor i mitt nya fina skrivbord som jag fyllt med pyssel och roliga grejer. Sen när skrivbordet var fullt satte jag resten av mitt pyssel i fina lådor med ettiketter på innehåll och plastbackar till alla större grejer som mina målarsaker, färger och penslar.
Ska nog upp och fortsätta sortera och märka lådor i morgon innan jag börjar jobba. Men nu tar jag kvällen.

Rum före och efter

 

Av kraken - 2 april 2014 21:25

Uch har haft migrän i dag. Vaknade med ont i huvudet och de bara eskalerade, men jag har numera en supermedicin som jag sprejar i näsan, då jag ofta kräks när jag får migrän vilket jag också gjorde i dag, blä! Men som sagt medicinen är toppen, ett sprut i näsan sen tar det typ en timme eller två så är jag nästan normal igen. Förr kunde jag ligga en hel dag, helt utslagen. Nu tar jag medicinen och mår bättre så otroligt mycket fortare, sen är jag ofta seg och trött resten av dagen. Men slipper i alla fall huvudvärken och det är ju de väsentliga! 

Så i dag har varit en segdag, skulle åkt till Gnosjö på morgonen, men med migrän fick de ställas in. Låg till elva tiden och sen hade nästan huvudvärken gått över och jag steg upp och donade lite här hemma. Har inte gjort så mycket utan mest tagit de lugnt. Har pusslat en del, har lånat ett pussen av Jessica och det är jätte roligt, för man vet inte vad motivet blir fören man pusslat färdigt. 


 




Av kraken - 1 april 2014 21:57

I kväll har jag varit på scouterna. en riktigt mysig kväll, vi lagade mat ute över öppen eld. De små scouterna gjorde skrabelucker och jag gjorde lite mer avancerad mat med mina tonårsscouter. Blev bakad potatis med smör, crem fraiche och skina och till efterrätt gjorde vi varma äpplen med vaniljsås. dock väldigt brända äpplen hahah. Men de gick att skära bort de brända och jag hade gjort typ en lite vaniljsås, så de gick bra. 


   

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards