kraken

Alla inlägg under juni 2014

Av kraken - 19 juni 2014 23:11

I dag har varit en sådan där lagomt skön dag. Har haft personalmöte på jobbet, vilket bara innebar 3 timmars jobb för mig. Gött! Och nu jag är ledig hela midsommarhelgen, också gött! Sen jobbar jag inte förrens på tisdag (gött) då jobbar jag dygn tills onsdag.
Sen jobbar jag inte mer nästa vecka (gött) och har sen från v27 fyra ledig veckor att se fram emot! Så ett dygnspass med jobb kvar innan jag går på semester, underbart!
Sen i eftermiddag tog jag en spontan tur ut till pappa och faster och spenderade kvällen där. Emanuel hade/har en kompis på besök i kväll, så jag lät dem ha kill snack för sig själva haha. Blev bjuden på middag och jordgubbar hos pappa, sjukt gott! Sen tjötade vi och kollade på fotboll hela kvällen. Tycker ju egentligen att fotboll är rätt så as tråkigt, men med trevligt sällskap går de ju an.

Av kraken - 18 juni 2014 22:58

I dag när jag åkte hem från jobbet var jag tvungen att tanka. Har en lite billig, bensinsnål bil, så när jag tankar fullt (går ca 30 liter i tanken) kostar det aldrig mer än strax över 400kr. Men i dag var det dyrt kan jag tala om! Över 15kr litern. Inte kul för mig som måste ha bilen. Blä för dyr bensin!
Men sen kom jag hem till blommor på bordet och världens finaste Emanuel, då blev jag glad igen! Han gör mig lycklig den mannen!

Av kraken - 17 juni 2014 18:39

I dag har varit en bra dag, en riktigt bra dag! Min faster, Lene från danmark har varit och hälsat på. Hon är hos pappa nu i en vecka och dom kom förbi här i dag. Vi åt lunch, pratade (och jag fick friska upp min danska lite haha) Sen åkte vi Bolmen runt. Vet inte varför, men har liksom blivit vår grej haha, vet inte hur många gånger vi åkt den där färjan bara i år. Men det var mysigt. 


 

Av kraken - 16 juni 2014 22:21

Måste säga att jag blev positivt överraskad hos tandläkaren i dag, kostade "bara" 1400kr istället för 2500kr som dom sagt från början, alltid bra när det är på de hållet!
Så nu har jag "istället" handlat färg och spackel till lekstugan, så ska jag börja fixa den nu under semestern. Kul med små projekt!

Av kraken - 15 juni 2014 22:20

Jobbar just nu mitt sista dygn för den här jobbhelgen. Är helt slut i huvudet och allt känns sådär besvärligt. Men alla måsten för i dag är i alla fall klara och killarna på jobbet är lugna och snälla, så det har inte varit en jobbig dag direkt. Men märker att jag inte är på topp att orka göra de där extra. Men så får det vara ibland.

I morgon ska jag bli rånad hos tandläkaren, de ska laga en fyllning som gått sönder. Så jag kommer få betala typ 2500kr för ett hål de redan lagat en gång, men då de gjort ett dåligt jobb (hade det varit bra gjort hade det ju hålt!) så får de göra om det igen och jag får betala, igen... Varför finns det inte reklamation hos tandläkaren?


 


Av kraken - 13 juni 2014 19:38

Är på väg hem från Skara sommarland nu. Har varit där med killarna på jobbet. Har haft en jätte, jätte bra dag! Vi är skit trötta allihop, men nöjda. Så de känns bra! Och även om solen inte sken hela tiden hade vi ändå ok väder och efter lunch sprack de upp så vi kunde bada. Eller jag badade inte, har fått ryggen tejpad av sjukgymnasten, för att lindra smärtan i ryggen, så jag får inte. Men killarna och min kollega badade och åkte nog allt utom Big Drop.
Bra dag helt enkelt :)

Av kraken - 12 juni 2014 21:03

I morgon blir det Skara sommarland med jobbet. Jag både bävar och tycker det ska bli roligt. Ska bli kul med en resa, men det blir en lång jobb helg då jag jobbar fredag, lördag och sen natt söndag-måndag.
Och det blir långt att köra och ett långt pass att jobba, ska vara på plats redan vid sju i morgon bitti! Och vi är nog inte hemma igen förrens vid nio tiden. I vanliga fall jobbar jag 12.00-22.00, nu blir det 07.00-22.00 istället.
Men kul att komma iväg med killarna och jag hoppas på fint väder, ser dock ut att bli sådär, 15-17 grader och lite molnigt. Men så länge det inte regnar går det ju att göra allt möjligt där, man måste ju inte promt bada.
Men nu måste jag packa och försöka komma isäng!

Av kraken - 11 juni 2014 11:29

Är ledig nu ett par dagar, tisdag, onsdag och torsdag. Jag har hunnit med massa både i går och i dag. Köpt och planetart lite fina blommor, varit hos optikern och fixat med mina nya linser och fått ett par fina gratis Ray Ban solbrillor på köpet. Haft Rebecka på lunch och njutit av det fina vädret. Sen i går efter att Emanuel kommit hem från jobbet var vi i Borås en sväng på knalleland och shoppade lite. Hittade en fin klänning och ett bar mysiga brallor.

I dag har jag städat huset och bytt sängkläder och donat lite, känner mig lagom duktig! Så nu ska jag slappa lite =)

     

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards