kraken

Alla inlägg under juni 2014

Av kraken - 10 juni 2014 09:33

Underbart! Här har varit strålande sol både i söndags och i går och jag vaknade nyss till en klarblå himmel och fågelkvitter.
Hoppas det håller i dig tills på fredag! För nu är jag ledig tis-ons och tors och vill sola och bada, påta i trädgården och bara ha sol och värme.
Och på fredag ska vi till Skara sommarland med jobbet, då vill vi så klart ha fint väder. Håller tummarna!

Av kraken - 8 juni 2014 11:12

Här har varit fullt ös sen i torsdags, så jag har inte hunnit blogga nått. Men nu kommer en uppdatering!


Masa kul student firande i torsdags efter jobbet. Grattis alla studenter!
I fredags var jag och Emanuel barnvakt åt hans syskonbarn på förmiddagen, picknick, legobygge och massa bus.
Sen på eftermiddagen hade vi, jag och 13 andra tjejer möhippa för Lovisa.
Vi fångade henne utanför jobbet och åkte sen upp till McDonalds och skämde ut henne lite. Sen bar det av till Hestra där vi hyrt en stuga. Vi åt mat, hade uppdrag för Lovisa, bastade och hade roligt långt in på natten. Efter några timmars sömn steg vi upp och Lovisa och de andra tjejerna gick höghöjdsbanan! Hur kul som helst. Jag gick den inte, för jag kunde inte. Men var första fotograf och tog massa bilder! Ett väldigt lyckat dygn, hoppas du är nöjd Lovisa =)
I dag ska jag vila och vara ute i det fina vädret. Sara och Viggo kommer hit och vi ska bada på utebadet här i Forsheda, grilla och bara ha det gott. 

Av kraken - 4 juni 2014 22:48

Åkte hemifrån vid tio i går förmiddag. Först var jag och Emanuel på banken och la om våra lån på huset. Sen åt vi lunch ihop och efter de åkte jag till jobbet för att jobba ett dygnspass. Jobbade till klockan ett i dag, sen bar det av mot Gnosjö för att planera bröllop för och hos Lovisa. Trillade innanför dörren vid nio i kväll, helt slut! (Så nu ska jag sova)
Och i morgon blir en till intensiv dag, ska träffa sjukgymnasten vid tio, jobba 12-17 och sen åka på 3?st student fester. Kan sägs att det är tur jag är ledig i helgen. För den här veckan har gått i 200.

Av kraken - 2 juni 2014 19:06

Här ligger jag och är nöjd i mina nyinköpta badenbaden stolar. Passade på att åka förbi rydaholms möbler (tror jag dom heter) och investera i ett par nya i dag när jag var på middag hos pappa. Hur bra som helst! Nya stolar, massa kvalitetstid med fina pappa, god mat och på vägen hem köpte jag lite nya blommor på blomsterlandet.
Hittade en hallon-jasmin buske! Som jag letat! Så den köpte jag på stört! Vet dock inte om jag planterade den på helt rätt ställe, men vad 17, den går ju att flytta om det skulle va. Huvudsaken är ju att jag nu har en :)

Av kraken - 1 juni 2014 23:43

Första av tre sommar månaderna startar i dag. Och det har varit en underbar dag! Jobbade dygn från i går tills i dag, sen åkte jag hem en sväng innan det bar av till Jönköping för bio och käk med fina Karin.
Vi såg på Maleficent, helt ok film.
På vägen hem visade sig dom svenska markerna och den svenska sommaren från sin bästa sida. Så vi stannade och tog lite kort.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards