kraken

Alla inlägg under juli 2014

Av kraken - 14 juli 2014 08:55

Vaknade tidigt i dag, vid strax efter sju när Emanuel gick upp. Han skulle iväg till sjukan och röntga sitt knä han har haft ont i. Jag hade tänkt sova länge i dag egentligen, men kunde inte somna om när han gått. Så nu ligger jag bara i sängen och slöar. Ska strax stiga upp tänkte jag. Har lite tvätt att vika och lite att plocka undan innan vi får gäster i dag.
Sofia och Kalle ska komma ner från Örebro nämligen! Och vara här till onsdag, ska bli super mysigt.
Men nu är det nog dax att stiga upp!

Av kraken - 13 juli 2014 17:33

I går var det bröllop. Lovisa och Gustaf är nu herr och fru! En fantastiskt fin dag och kväll. Brudparet strålade och var så himla vackra, talen var tårdrypande, tårtan god och festen väldigt rolig!
Jag var värdinnorna och jag tror jag skötte mig bra haha.
I dag ligger jag och Emanuel hemma i soffan och bara slöar, skönt!

Av kraken - 10 juli 2014 14:11

Sitter nu i bilen på väg hem efter 10 fantastiska dagar i Hamburgsund. Har haft en super duper semester och jag vill inte åka hem.
Hade det inte varit för bröllopet så hade vi definitivt stannat en vecka till. Men vi har ju två veckor kvar på semestern att njuta av hemma med.

Av kraken - 7 juli 2014 09:32

Ligger i husvagnen och mornar mig. Är varmt i dag, så vi har öppnat tvärdrag och jag ligger med fötterna ut ur fönstret och läser haha.
Har plöjt 3 böcker sen i måndags, älskar att bara kunna ligga och läsa på en filt i solen och bara slappa. Det är semester för mig!
Har läst sista delen i The Mortal Instruments, jätte bra! Och så har jag läst två av Anna Rosmans böcker som utspelar sig i Marstrand. Har bara en kvar nu, sen måste jag skaffa mig ny läsning.
Emanuel kan inte fatta att jag plöjt 3 böcker på så kort tid, men jag gillar att läsa :) Har lyssnat mycket på ljudböcker senaste året, men nu när jag har tid, då gillar jag att bara kunna plöja pocketböcker på stranden.

[Bild]

Av kraken - 4 juli 2014 14:56

Jag och Emanuel njuter för fullt av vår semester. Vi vet knappt vilken dag det är haha. Vi tar långa sovmornar, njuter av solen, äter gott och bara har det allmänt bra. Sjukt skönt.
Jag har plöjt två böcker sen vi kom i måndags, en ljudbok och en vanlig bok. Nu är jag inne på den tredje, en kriminal pocket från den lokala Ica butiken. Det är sommar de :)
Vi har inga planer för dagen utan tar det lite som det kommer, utan några måsten. I går var vi i Grebbesta och i Fjällbacka och i dag bara slöar vi i husvagnen. Hur skönt som hellst!

Av kraken - 1 juli 2014 21:36

I dag har jag och Emanuel varit på roadtrip hela dagen. Vi åkte vid tio i förmiddags, åkte till Uddevalla och shoppade och åt lunch, var på Devall och i en massa andra butiker. Jag fyndade massor! Kul :)
Sen tog vi färjan över mot Lysekil och åkte till smögen. Vi åt räkfrossa, strosade runt i hamnen, gick i små butiker och bara mös. På vägen hem hade vi solen på ena sidan vägen och mörka måln och regnbågen på andra sidan, lite häftigt faktiskt.
Vi var hemma först efter åtta i kväll haha. Blev en riktig långdag, men de var mysigt.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards