kraken

Alla inlägg under september 2014

Av kraken - 8 september 2014 19:12

I dag har vi haft utbildning på jobbet. Har varit en väldigt bra dag, vi har i dag och i morgon kurs i MI (motiverande intervju/samtal) Kul, bra och jätte intressant. Kan en del om MI sen jag pluggade. Men de var jätte nyttigt att få uppdatera sig och påminna sig om detta.
Att prata om hur vi kan använda de mer i just vårt arbete och med de killar vi jobbar med. Roligt som sagt och jag ser fram emot morgondagen.

När jag kom hem var jag nöjd men trött och hade ont i magen efter dagens alla kolhydratfyllda kakor och jobblunch. Så jag och Emanuel bestämde att vi (eller framför allt jag, han har ju inga problem att gå) skulle ta oss runt lilla elljusspåret. Och vet ni va, de gick hur bra som hellst! 1,7 km på typ 25 min. Mycket mer än vad jag klarar på länge. Vi gick inte så fort men jag kom runt. Känns toppen! Nu hoppas jag bara att jag inte får ont i höften i efterhand. Men de märker vi. Om inte är de vara att köra på!

Av kraken - 7 september 2014 18:52

I går var vi på cykelfest här i Forsheda, så trevligt! Vi fick förrätten och gjorde rostat lantbröd, med honungsmelon, rucola, pinjenötter och parmaskinka, blev riktigt gott. Efter de cyklade vi vidare till ett annat par och åt huvudrätt och ett tredje par och åt efterrätt. Sen var det uppsamling på Bollagården med alla 55 par som var med i cykelfesten. Där hade de ordnat med band som sjöng, dans och massa roligt prat. Vi stannade dock inte så länge, skulle ju till Gnosjö på barnvälsignelse för Emanuels brors son Vilgot i dag. Och dagen i dag var hur bra som helst! Med massa mat, kakor, kärlek och familjemys. Sånt gillar vi <3



Barnvälsignelse

         





Av kraken - 6 september 2014 06:53

Nu är klockan snart kvart i sju. Har legat vaken sen typ halv fem. Är trött men kan absolut inte sov, för hjärnan vill liksom inte koppla ner och vila. Den går på högvarv med funderingar.
Ligger och funderar på jobbet, på hur jag på bästa sätt ska kunna stötta, hjälpa, vara en bra förebild och en bra personal.
Liksom nackdelen med att jobba med ensamkommande flyktingbarn (ja eller typ med människors över lag) Är ju att man bygger band, relationer och bryr sig om dem man jobbar med/för. De blir också extra jobbigt när de har det jobbigt, när jag som nu känner mig otillräcklig och inte kan hjälpa.
Jag kan bara försöka finnas där, stötta, ge den info jag/vi har och visa att jag bryr mig.
Men som sagt, inte alltid de räcker och just nu är det många tankar som snurrar i huvudet...


Sen när jag läser om Sverigedemokraterna och funderar på val och vem/vilka som ska styra vårt land och också mitt jobb, då blir jag rätt mörkrädd. Mörkrädd för deras åsikter och för alla dem som håller med...
Men hittade en artikel för någon dag sedan. Väldans bra!
Kolla här:
http://nyheter24.se/debatt/776320-du-ar-valkommen-till-mitt-jobb-jimmie-akesson

Av kraken - 5 september 2014 23:10

Det har inte gått att komma in och skriva något på bloggen på hela dagen. Men nu funkar de visst!
I går var jag på personalfest, vi var på hotellet i Gislaved, tävlade i musikquiz, åt mat, tackade av två kollegor som bytt jobb och hälsade två nya kollegor välkomna. Väldans trevligt!
Stort minus för maten dock, då vi var ett stort gäng som förbokade ville de även att vi skulle förboka maten. Men de fanns bara 4 saker att välja mellan. Och trots förbeställningar och att alla var där i tid fick jag fick halvkall hamburgare, en annan fel mat och en tredje ingen potatis till sitt och en fjärde fick ingen majs, fast alla andra som beställt samma fick de. Plus att vår efterrätt (kladdkaka) var en jätte torr.
Och när jag påpekade att min hamburgare var nästan kall sa de "jaha oj" men någon ny hamburgare fick jag inte och ingen annan fick de som saknades på sina tallrikar och fullpris var jag (och alla andra med fel mat) ändå tvungen att betala. Nä stort tummen ner för de!
Men sällskapet och quizet var hemskt roligt!

I kväll har jag jobbat, extra för en kollega som var ledig för begravning. Inte jätte sugen direkt, men de gick bra som tur var. Över lag en lugn kväll, skönt de!
Nu är det sova dags och i morgon blir de cykel-fest här i Forsheda! Kul, kul!

Av kraken - 2 september 2014 23:52

I dag var jag tvungen att ringa vårdcentralen när jag vaknade. Har haft någon typ av allergisk reaktion på armarna några gånger de senaste månaden, med varm, röd, jätte kliande och irriterad hud, vet inte varför.
Och i natt kom det igen, mer än de gjort innan. Och klådan och irritationen var värre än innan och spred dig mot halsen. Fick svårt att andas. Något som tur var gick över nästan direkt när jag tog min astmamedicin.
Ringde som sagt vårdcentralen på morgonen och fick en tid 30 min senare. Var bara att slänga på sig kläderna och åka dit.
Fick prata med en doktor, bli undersökt. Tyvärr syntes eller kändes inte ett spår av nattens allergi. Men jag fick lite medicin (kortison tabletter i en vecka) och en ny tid för åter-kontroll om två veckor. Kändes bra att de tog det på allvar, speciellt eftersom jag fick svårt med andningen.
Sen får jag väll se om det kommer tillbaka och då försöka komma fran till vad det är jag reagerar på.

Av kraken - 1 september 2014 19:22

I dag har jag haft en slö dag. Sov ju länge då jag inte kunde sova i går. Sen dammsög jag lite och slängde i en maskin tvätt. Mycket mer än så blev det inte gjort här hemma. Tänkte torka golven med efter kräftskivan i helgen, men det orkade jag inte. Men släpade mig i alla fall iväg till Värnamo vid tre i alla fall. För en simtur med Karin, 40 längder (1km) blev det och det känns gött. En mycket fin ring fick jag se i dag med, nysatt på Karins fina finger, så roligt! Grattis till er!


Av kraken - 1 september 2014 02:11

Jag kan inte sova!! Och när hände de senast? Jag har ett väldans gott sovhjärta och har aldrig problem att sova. Men i kväll går det inte. Satt uppe och kollade på Indiana Jones innan, sen borstade jag tänderna och kröp i säng. Men kunde omöjligt somna. Så efter en timme gick jag upp igen, vill inte väcka Emanuel som ska upp och jobba tidigt i morgon genom att ligga där och vrida och vända på mig. Så nu sitter jag framför tvn utan att egentligen hitta något vettigt att titta på. Men ska försöka sova snart igen. Tur att jag är ledig i morgon och kan sova länge!


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards