kraken

Alla inlägg under oktober 2014

Av kraken - 9 oktober 2014 22:55

I kväll har Emanuel jobbat och jag har passat på att sitta på övervåningen i mitt pysselrum och pysslat typ hela kvällen. Har förutom att laga 4 av Emanuels söndriga byxor även gjort lite annat. Bla ett par små, små glasflaskor med kärlek, pilligt värre, ni ser storleken på dem jämför med en liten tändsticksask nedan. Men väldigt roligt.

Sen har jag testat att göra två burkar av pappersmuggar, har inget i dem än, så de har inte klistrat dit något lock. Men tänker att man kan ha dem som små presenter med godis i, eller muffins kanske. Sen gjorde jag påsar till, ja vad man nu vill ha dem till, tee kanske eller kakor. Jag gillar att göra askar och förvarings påsar och lådor. Något hittar man ju alltid att stoppa i dem haha. 


       



Av kraken - 8 oktober 2014 21:07

I dag har jag varit duktig och varit och simmat med karin efter jobbet. 1 kilometer blev de och sen lite bastubad. Riktigt skönt! Jag och Karin hade tänkt simma i morgon med, men då var simhallen inte öppet så de passade. Så de får bli en tur på cyklen eller en runda i eljusrspåret för mig i morgon istället tror jag.

När jag kom hem från simhallen så tände jag en brasa och mös upp mig med en bok i min fåtölj Så fantastiskt mysigt! Nu ligger jag med brasan sprakande och ljus tända i vart enda hörn och väntar på Greys, för i kväll kör de igång! 


 


Av kraken - 7 oktober 2014 23:43

I dag har varit en riktig mys dag. Både jag och Emanuel jobbar kvällen i dag. Så vi tog sovmorgon och låg länge och bara mös innan vi steg upp. Sen tände vi en brasa och jag lagade lunch medan Emanuel donade i garaget. Sen satt jag en stund framför brasan och läste innan det bar av till jobbet.
Känns så gott att både få laga mat och dona och att vila och slappa och hinna med allt i lugnt tempo innan jobbet.
Ofta sover jag ju länge för att orka med långa kvällspass på jobbet. Sen tar jag mig inte tid för mer än bara förberedelse inför jobbet och lite lunch eller sen frukost innan jag åker till jobbet. Men i dag blev de verkligen en lugn och skön förmiddag.
Och inte nog med en skön förmiddag, nu ska jag få mig en förhoppningsvis skön natts sömn på jobbet med!

Av kraken - 6 oktober 2014 12:08

I dag har jag varit hos sjukgymnasten. Testat fram övningar och lagt ihop ett träningsprogram som jag ska träna hos sjukgymnasten 2 gånger i veckan. Så jag förhoppningsvis kan bli bättre i höften och snart släppa kryckan. Och så ska jag simma en gång i veckan och ut och gå en gång i veckan. Och det känns som en bra plan! Nu kör vi!

Av kraken - 5 oktober 2014 13:11

I går var en riktig härlig höstag. Vi tillsammans med systers familj var hos pappa och firade att han fyllt år. Åt god mat, umgicks och var ute och gick i de fantastiskt fina vädret. Vi plockade löv och massa kastanjer med.
Dem har jag pyntat med här hemma i dag när vi storstädat. Roligt att ta in hösten lite. Och skönt att ha gjort ett riktigt storstäd här hemma. Vi har ristat mattor, vattnat blommor, dammat överallt, hyllor, fönsterbrädor till och med listerna! Städat, torkat golv, byta sängkläder och dukar och allt sådan så de blir riktigt rent och fint. Gott!
Så nu är vi precis klara. Och jag har under tiden Emanuel torkat golv gått lilla elljusspåret. Har ju varit både trött och sjuk i veckan. Så det har inte blivit någon träning eller motion. Så fick passa på i dag!

  

   


 

Av kraken - 2 oktober 2014 22:10

I dag har vi haft sista utbildnings dagen i vår MI utbildning på jobbet. Var en givande men lång dag.
Många av oss i personalgruppen var trötta och förkylda och då blev dagen lite extra lång. Men dagen var som sagt också givande och super intressant!
Så nu är vi alla MI utbildade och har samma grund att stå på i vårt arbete som handledare och det känns jätte bra! Plus att MI (motiverande intervju/samtal) är ett väldigt bra verktyg i vårt arbete.
Efter utbildningen hade vi i min personalgrupp även en timmes personal möte, så jag var helt slut när vi åkte från Anderstorp där vi varit i dag.
Och inte nog med de, när vi slutat vid fem i dag åkte jag till frissan i smålandsstenar för att klippa och färga håret. Så har i kväll gått från blondin till brunett. Känn bra, roligt med lite förändring. Nu har jag ungefär en nyans mörkare hår än vad jag har naturligt och såhär nära min egen naturliga färg har jag nog inte varit sedan i högstadiet haha. Så brunt med lite slingor blev de.
 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards