kraken

Alla inlägg under maj 2015

Av kraken - 11 maj 2015 20:05

I dag har jag haft ett av mina ovanliga dagpass. Jobbat mellan 8.30-16.3o Känns så himla lyxigt att komma hem på eftermiddagen och inte sent på kvällen. Så i eftermiddag har fina Rebecka varit här på lite middag.

Så mysigt att ha en "normal" dag mitt i allt kvällsarbete. Även om jag kommer hem till lunch när jag jobbat dygn så blir det ju ändå inte samma sak. Ibland är det sådant jag saknar, att ha ett 7-4 jobb med "valiga" tider. Samtdigt så trivs jag med att vara ledig mitt i veckan ibland och att kunna ta långa sovmornar när jag jobbar kväll. Men dagar som dessa saknar jag, några fler dagpass hade absolut inte skadat!



Av kraken - 10 maj 2015 21:33

Jag har haft en riktig bra helg! I fredags var det hajk med scouterna, i går var grannarna här på tacopaj, massa god chokladfondue och tjöt och i dag kom Lovisa ett par timmar och vi umgicks och pratade. Super mysigt! Känner mig redo för en ny vecka med jobb och det var faktiskt ett tag sedan jag kände så, så det känns bra! Jobba måndag-tisdag och hela helgen. Men ledig onsdag och torsdag. Och då är Emanuel också ledig, så vi hinner umgås även om jag jobbar hela helgen. Och det är ju ett stort plus :)


 

Av kraken - 8 maj 2015 23:20

Nyss hemkommen från scout hajk i Smålandsstenar. Ja eller vi hajkade i Skeppshult, hur bra som hellst. Jag var bara med nu på kvällen, men de var härligt de med! Super mysigt med eld och scouter och en natur ljusgrön och krispig som en sallad. Precis sådär vårig med vitsippor och nyutslagna små björklöv runtomkring, sittande kring en eld med hamburgare och halvljummen saft. Kan de bli bättre, nä jag tror knappt de.

Inga kort på scouter, bara massa fina ledare. Men scouterna fins där i bakgrunden, utan att behöva vara med på kort.

Av kraken - 7 maj 2015 12:07

I dag ska jag tillbaka till tandläkaren igen, för ett nytt utlåtande om de jag blev behandlad med i tisdags hjälpte, eller om de ska göra mer och sätta in penicilin också. Men jag har faktiskt mindre ont i dag. Så jag hoppsa att de bara ska ta stygnen och att det blir bra sen. Men vi får väll se. Efter tandläkaren ska jag jobba ett par timmar, men inte så många fakstiskt. För vid sex ska alla kollegor möta upp i Värnamo på Harrys och ha lite avskedsfest för att kollegrona Johan och Selma ska sluta. Ska bli trevligt, även om det är jätte tråkigt att de ska sluta.



Av kraken - 6 maj 2015 13:46

I dag mår jag lite bättre, inte så ont i munnen/käken/huvudet som i går. De hjälpte med två alvedon och så kände jag mig faktiskt ganska pigg. Så jag gick ut och sådde i mina pallkragar, sen åkte jag en snabb sväng in till stan och fick fixat mina helt sneda glasögon som jag råkat sätta mig på haha.

Efter att jag fått mina sneda glasögon lite mer raka åkte jag förbi blomsterlandet och köpte fyra olika kryddor i kruka för 99kr. Hade lika gärna kunnat så kryddor med. Men de blir lite roligare med lite växter som redan finns där. Inte bara massa frön under jorden som man måste vänta på ska komma upp. Men nu efter pulande i trädgården och efter att ha stått med huvudet nedåt när jag grävt i jorden har jag mer ont i munnen. Men två Alvedon till och lite vila så jag överlever eftermiddagen också.

 



Av kraken - 5 maj 2015 16:49

Blev ju ett nytt besök hos tandläkare i dag. Efter mycket fix och trix och smärtstillande i munnen så kunde jag åka hem med ett nytt återbesök på torsdag. Inget jobb för mig i dag, men de får inte hjäpas. Kan inte jobba som de är nu, kan ju knappt öppna munnen och är helt både öm och bedövad på samma gång. Och tandläkaren rådde mig att inte jobba utan att ta det lugnt och vila. Så jag kör väll på de och hoppas jag mår bättre i morgon . 

   

Av kraken - 4 maj 2015 19:26

Jag har tandvärk från h-vetet, fy farao! Ja eller tandvärk har jag ju egentligen inte. Drog ju ut tanden förra veckan och har haft galet ont enda sedan dess. Och då det onda inte släppt och jag började få feber i dag, så ringde jag tandläkaren. Fick en akuttid i morgon vid två och blev rådd att gå hem från jobbet och vila. Så med en fruktansvärd smärta i både käke och huvud gick jag faktiskt hem från jobbet tidigt i dag. Har tagit all medicin jag får ta men har fortfarande skit ont. Så ligger i soffan och försöker vila, går sådär. Men hoppas att det dämpas snart. 


 

Av kraken - 3 maj 2015 17:32

I dag har vi varit på kosläpp på Grönlid här i Forsheda med familjen Sylvan och svärisarna. Super mysigt! Efter tipspromenad, bullar och mjölk, traktorer och glada kossor så åkte vi hem till oss och grillade. Så härligt med fint väder med, blev varmt och gott på uteplatsen, så efterrätten kunde intas där. 

Emanuel fick hjälp att sätta upp vår nya markis och det blev hur bra som helst! Tack för en härlig dag!


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards