kraken

Alla inlägg under mars 2016

Av kraken - 13 mars 2016 13:42

I går eftermiddag/kväll var vi i Gnosjö på 2 års kalas och mello mys. Super trevligt och god mat fick vi och massa dansuppvisning av barnen framför tvn på kvällen. Så härligt att bara umgås och mysa ihop. Och jag tror födelsedagsbarnet blev nöjd med sin present med. 

Tyvärr var det ju "fel låt" som vann i mello haha. Jag hejade på Veronica tror jag hon hette, så mycket koll har jag. Men det var trevligt att titta ändå. Och det ingår ju lite att förfasa sig över konstiga bidrag och att tycka att fel låt vann och hoppas att vi inte blir utskämda i den stora finalen sen. Så det var ungefär som det brukar haha.


  r mello.



Av kraken - 12 mars 2016 13:24

Lördag morgon, sovmorgon till åtta, stiga upp och tända en brasa och sen krypa ner under täcket igen och ligga kvar en timme extra och bara slappa och tänka och drömma. Härligt. 

Sen har jag städat och donat här hemma, gått igenom min garderob lite och lagt undan lite kläder som jag inte får på mig över magen. Men hittade en gul liten explosion som jag inte haft på mig sedan förra året. Ett litet fodral som jag känt mig för tjock i. Och nu när jag är tjock med en stor magen trivs jag i den som aldrig förr haha. 

Kommer passa fint till påsk =)


 

Av kraken - 10 mars 2016 19:12

I går var jag hos frissan och fräschade upp mig lite. Klippte ett par centimeter på längden och gjorde en typ ombre. Blev bra tycker jag. Inte super stor skillnad, men fräscht och fint och inga kluvna toppar. 

Men blev en lång dag, åkte till frisören direkt efter jobbet och var inte hemma fören efter sju. Var helt slut när jag kom hem och somnade vid halv tio haha. Men vad gör de.

I morgon är det fredag och efter jobbet ska jag och Emanuel till Jönköping och lyssna på Mikaela som har spelning. Hon är grym, så det kommer bli super bra, ser fram emot att höra henne igen. 


 

Av kraken - 6 mars 2016 17:57

I dag tog jag och Emanuel lång sovmorgon och sov till tio båda två. Var skönt och behövligt för vi har båda varit trötta i veckan, så vi behövde nog verkligen få sova ut båda två. Jag brukar vakna framemot halv nio annars på helgerna och har svårt att sova sådär länge numera. Men i dag var det skönt med sovmorgon. 

Efter lågfrukost och lite tittande på Vasaloppet så åkte jag intill stan på ledar-eftermiddag. Jag och övriga ledare i kyrkan träffades för en eftermiddag med lunch,föreläsning och inspiration. Bra, inspirerande och utvecklande.

Nu håller Emanuel på att laga lite middag så vi har matlådor till veckan och jag sitter och slöar i soffan och funderar på hur jag ska klippa mig hos frissan på onsdag. 


Av kraken - 5 mars 2016 10:41

I går hade jag en väldigt, väldigt trevlig tjejkväll. Tänk att ett par timmar med fina vänner kan ge så mycket energi! Härligt! 

I dag har jag städat här hemma, Emanuel är iväg. Så jag tänkte att då ska passa på attt vara lite nyttig. Så har bytt sängkläder, dammsugit, strukit och håller nu på att tvätta. Skönt med rent och fint omkring mig. Sen har jag suttit på golvet inne i vårt blivande barnrum och funderat, drömt och tänkt på framtiden. Har klappat mig på den buffande magen och undrat vem det är som bor där inne. 

Försöker göra det rätt neutralt i barnrummet, både för att vi inte vet kön och för att jag vill kunna anpassa det efter vad det är för en liten person som tittar ut. En bra bas gör ju att man kan ändra ganska mycket med tyg, tavlor och så.


 

Av kraken - 4 mars 2016 09:09

I kväll ska jag ha tjejkväll hemma. Hade planerat in en special form om tupperware party, med matlagning och lite mer avancerade grejer. Men då inte så många kunde komma så avbokade jag de.
Istället blir det tjejkväll, ser fram emot det jätte mycket! Har förberett tacopaj och kladdkaka, inte så avancerat alltså. Men varför måste de vara de? Det viktigaste är ju att vi ses, för trevligt kommer vi ha ändå! Oavsett om jag lagar 5 rätters eller bjuder på tacopaj. Så paj it is :)

Av kraken - 2 mars 2016 21:09

Vi har nu gått in i mars månad, årets första vårmånad! Men i kväll har snön hävt ner, så det dröjer nog lite innan våren är här. Men, men våren kommer när den kommer.

I dag är det 2 mars vilket innebär tre månader kvar till beräknad födsel 2 juni. Självklart är jag medveten om att det där kan diffa på rätt många dagar och ibland även veckor. Men det närmar sig!
Känner också att jag börjat bli tjock nu, har fått en rejäl kula, men även lagt på mig lite mer över ryggen. Ändå har jag inte gått upp så mycket i vikt. Började ju med en massa illamående och med att gå ner 5 kilo och dem har jag inte gått upp fullt än, så även om magen börjar bli stor så känner jag mig inte tung. Villet känns väldigt skönt och jag trivs jag i min mage och känner mig fin! :)

Syns det någon skillnad på v20 och v26?

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards