kraken

Alla inlägg den 2 juni 2016

Av kraken - 2 juni 2016 13:26

Tänk vår lilla Vinga, i dag är du en vecka gammal. Helt galet, för det känns som du varit här alltid, kan inte föreställa mig ett liv utan dig, du är redan så självklar i vår lilla familj. Massa, massa kärlek, så kan man nog beskriva det tror jag. 

I går gjorde vi inte många knop, låg mest i soffan och svettades och försökte göra dagen dräglig för Vinga. Hon blir så varm i sin lilla skena. Men i morgon ska vi till ortopeden, då ska hon få bada för första gången! För vi får inte ta ut henne ur skenan själva, utan de måste doktorn göra. Så vi kommer få åka in till sjukhuset en gång i veckan och bada henne där. Så vi hoppas innerligt att sex veckor med skenan ska räcka! För även om små bebisar inte blir speciellt skitiga så är det ändå en hel del veck som ska torkas rent och med skenan på är det rätt bökigt. 


I dag däremot har vi redan hunnit med en massa, bvc-sköterskan har varit här på hembesök. Jag har pratat med försäkringsbolaget och uppdaterat vår gravid-försäkring till en barn-försäkring samt anmält hennes höftluxation. Plus att jag lagt in dagar på försäkringskassan och betalat en räkning. Så nu behöver vi inte göra mer nytta i dag haha. Eller jo, laga lite mat kanske, men inte så mycket mer. Emanuel däremot ha varit så himla duktig både i går och i dag och har byggt staket på vår uteplats med hjälp av farfar. Blir jätte bra! Och gott att ha till nästa sommar, då Vinga antagligen börjat kunna ta dig framåt på egen maskin och vi inte vill att hon ska trilla över kanten på altangolvet ner i rabatten haha. 


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards