kraken

Alla inlägg den 29 juni 2016

Av kraken - 29 juni 2016 22:08

Har varit en händelserik vecka här efter midsommar. I måndags fick Emanuel köra in mig till akuten med fruktansvärda magsmärtor, de var gallsten, igen!
Fy farao säger jag bara, jag trodde jag dog. Inte hjälpte medicinerna jag fick heller. Så till slut fick de ge mig morfin-preparat, fanns inget annat att göra. Och på grund av de gick Emanuel hastigt där på kvällen åka till affären och köpa både ersättning och flaska. För medicinen jag fick kan gå över i bröstmjölken och det ville vi ju absolut inte. Jag fick order om att inte amma på 2-3 dagar och att jag skulle komma tillbaka till akuten dagen efter igen.
Åkte hem, fick låna bröstpump så jag kunde tömma brösten, matade Vinga med flaska, sov. Sen tillbaka till akuten.
Gjorde ultraljud och fick ta nya prover. Som tur var visade de inte inflammation i gallan, "bara" vanlig gallsten, annars hade de fått operera mig akut. Nu fick jag åka hem igen och vänta på att få komma till kirurgen och bestämma med en läkare där hur man går vidare. Om de blir att operera bort gallan, eller vad de kan hitta på. Men något måste de göra, för fler anfall vill jag inte ha. Får bli mer strikt kost nu framöver tills jag vet vad som händer.

Men nu har jag alltså fått pumpa ut mjölk (och slänga) och mata Vinga med ersättning. Skit jobbigt att både pumpa och flaskmata, ett extra moment helt i onödan. Speciellt nu då jag som sagt bara får hälla ut mjölken igen och amningen har funkat så bra innan. Har varit orolig för om hon ska kunna/vilja ta bröstet igen nu när hon fått flaskan. Men det visade sig att jag oroat mig i onödan.

Precis nu för en stund sedan fick hon amma lite och det gick så bra så, hon tog bröstet direkt. Höll på att googla söner mig innan haha. Ville ju veta att det var säker att amma, eller om jag var tvungen att vänta tills i morgon. Men vad jag kunde läsa mig till på 1177 och en hel massa andra sidor så ska det gå bra.
Kände att jag inte orkade en natt till med ersättning, pumpa och ledsen bebis på grund av att hon får ont i magen av det plötsliga mat bytet.

Hon har bara bajsat en gång i dag (jo det är sådan här man får läsa i föräldrar blogga, bajs haha) och i vanliga fall är det de tio dubbla typ. Men 5 minuter efter hon ammat så small de till och så kom det, massor av de. Men en nöjd och glad bebis fick jag, hurra!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards