kraken

Alla inlägg den 9 september 2016

Av kraken - 9 september 2016 19:52

I kväll har vi haft fredagsmys här hemma med hemlagade revbensspjäll. De blev galet goda om jag får säga det själv. Revbensspjäll och några avsnitt med NCIS och nu Doobidoo, väldigt bra fredag må jag säga. 


Förutom att laga revbensspjäll har jag testat att göra äpple-chips i dag, de blev också bra och det var smidigare än jag trodde att gör dem. Bara att kärna ur och sen skiva i tunna, tunna skivor. Jag gjorde inga runda ringar utan delade äpplena på hälften, tyckte de var lättare att skära dem tunt då.

In i ugnen på ugnsgaller på 95 grader i 2 timmar, låta stå kvar på eftervärme, sen klart (är de inte krispiga efter 2 timmar kan man köra dem 20-30 minuter extra). Man kan krydda med kanel eller lita ved man tycker passar innan man stoppar in äpplena i ugnen, men jag gjorde bara neutrala i dag på testkörningen. Men jag ska nog helt klart göra fler. Gott sätt att bevara våra äpplen. Bästa sättet att förvara dem sen ska vist vara i papperspåsar. Så sjukt bra att jag råkade en påse med papperspåsar som jag köpt på lagerhaus för något år sedan och som jag liksom aldrig fått användning för.  

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards