kraken

Alla inlägg den 27 september 2016

Av kraken - 27 september 2016 16:41

I går hade jag en heldag i Gnosjö med svärmor, vi bakade ostkakor.
Jätte kul!
Jag var förts i Hånger hos kusin Johan och hämtade 55 liter mjölk på morgonen (bra med bönder i familjen). Sen åkte jag och Vinga till Gnosjö och jag fick lära mig hur man bakar ostkaka. Blev rätt mycket ostkaka, typ 35 liter haha. Vi var inte färdiga förens halv nio i går kväll. Vad ska man med så mycket ostkaka till kan man ju undra?
Men pappa ska ha på sin 70års fest på lördag, min och Emanuels syskon fick lite, mamma ska få en och resten har jag fryst in. Lika bra att göra rejält när man ändå är igång liksom.
Inte alls så svårt egentligen, men helt klart ett hantverk. De svåra är nog att få till rätt konsistens och att krama/sila ur lagom mycket vassle ur ostmassan. Men jag tycker vi lyckades riktigt bra. Vi smakade på en i går till efterrätt när vi ätit lunch, väldigt gott!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards