kraken

Alla inlägg den 30 september 2016

Av kraken - 30 september 2016 16:00

Vinga är ett ganska ovanligt namn, finns enligt statistik på nätet bara 72st i Sverige som heter så.
Flera har undrar hur och varför vi valde namnet Vinga. Så de tänkte jag berätta.
Jag lyssnade på alla böckerna om "sagan om isfolket" när jag var gravid. Och skrev ner en del fina namn därifrån på våra namn listor som vi hade, Vinga bland annat. Vi bestämde nämligen att vi skulle skriva ner alla namn vi tyckte var fina och sen sålla.
När det började närma sig så hade vi två kill namn och fem tjej namn, och Annemo var favorit på tjejsidan. Men när vår lilla bebis kom, så var hon ingen Annemo, så de fick vi stryka.
Vi visste inte alls vad hon skulle heta. Så under tiden på BB så tester vi lite av de vi hade på vår lista.
En dag kallade vi henne Saga men jag tyckte inte de kändes rätt, så nästa dag testade vi Vinga. Emanuel var inte så förtjust i Vinga, utan lutade nog egentligen mer mot Saga. Men på lördagskvällen så ringde syrran och vi pratade om namn, jag sa att under dagen hade vi testar Vinga. Och när jag sa det högt till henne så liksom klack de till i mig och det kändes så rätt. Hon var ju en Vinga och sen sa jag de till Emanuel, att hon heter Vinga. Han tvekade lite några dagar till, men jag var säker, så Vinga fick de bli.
I andra namn heter hon Astrid efter Emanuels mormor och Lene efter min faster. Tre fina namn som passar vår dotter ypperligt!


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards