kraken

Alla inlägg den 22 oktober 2016

Av kraken - 22 oktober 2016 11:38

Underbara Clara skriver om hur fin årstiderna är på landet, att hösten inte är lika grå och trist när man ser naturens skiftningar. Och jag kan annat än att hålla med!
Hemma i mitt lilla samhälle där jag kan se naturens alla skiftningar på nära håll älskar jag alla årstider.
Att få tända ljus, elda i kaminen och sitta och titta ut på regn och rusk på hösten är underbart tycker jag. Även i november när alla fina färger regnat bort och det mesta är grått tycker jag det är mysigt, jag kan tycka de avskalade kala träden och den bruna jorden också är fin, naturen är fin! Även när den inte blommar och grönskar eller sprakar i höstfärger.
Men inne i stan, nä blä. Då är hösten grå, trist och tråkig. På våren saknade jag alla skogsgläntor med vitsippor och vårblommor, sommaren är mest varm och klibbig, och vintern är slaskig och snön får en tråkig gråaktig färg.
Sen finns det annat jag uppskattar med stan, men årstidernas skiftningar är inte en av dem.
I helgen är vi i Västervik med familjen Swensson och här öser regnet ner. Men jag tycker det är fint ändå, höstlöv, regn och mys, passar mig perfekt!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards