kraken

Alla inlägg under oktober 2016

Av kraken - 6 oktober 2016 18:22

I dag har jag och Vinga varit hemma själva för första dagen sedan jag opererades. Det har gått bra, fast vi är lite förkylda och snoriga båda två.
Har inte orkar göra mycket mer än att ta hand om och leka med Vinga och vika lite tvätt. Men ibland behöver man lata dagar då man inte gör någonting alls.
Vi var ute och gick en liten sväng med, de blåste som attan. Men Vinga somnade gott i vagnen och jag passade på att plocka lite fina löv som jag använt till höst pynt här hemma. Blev så fint så!

Av kraken - 4 oktober 2016 10:18

Opererades i går och nu är gallan med stenar gone forever! Så skönt, hoppas jag slipper ha ont mer sen när allt läkt. Opererades på morgonen och då allt gått bra kunde jag åka hem igen redan i går kväll vid klockan sex. Kändes skönt att få sova i sin egen säng.
Är lite öm, men mår ändå bra skulle jag säga. Klarar mig med alvedon som smärtstillande och det är ju ett stort plus. Då kan jag amma! Fick faktiskt amma redan i går, skulle pumpa ut och slänga två gånger, sen var det fritt fram för lillan att tutta. Lite osmidigt då jag inte kan ha henne i famnen (för operations såren) men att liggamma har gått fint.
Emanuel är hemma från jobbet och tar hand om mig och Vinga (mest Vinga) då jag har svårt att lyfta henne, vi får se om han behöver vara hemma i morgon med. Men just nu sover vår lilla skrutt och jag och Emanuel sitter och myser i soffan framför NCIS. Rätt bra tisdag ändå.

Av kraken - 2 oktober 2016 15:38

I går firade vi att världens bästa pappa fyllt 70år. Mat på längden och på bredden, härliga fina gäster och en glad pappa, så härligt!

Kalaset innebar även att två av kusinerna från Danmark var uppe för att fira pappa. Ena kusinen, Hasse och hans fru Gitte bodde hemma hos oss, så mysigt. Så har även fått lite kvalitetstid med dem och pratat en massa danska. Och Vinga har blivit så bortskämd i helgen att jag undrar hur hon ska klara sig med bara mig och Emanuel i veckan haha. 


I morgon blir det operation för min del, gallan med alla sina dumma stenar ska äntligen väck, redan 07.15 ska jag vara på sjukhuset. Men det känns bra att få det avklarat så tidigt som möjligt. Nu hoppas vi allt går bra och att jag läker fort!


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards