kraken

Alla inlägg den 7 november 2016

Av kraken - 7 november 2016 20:17

I går så sydde jag en åkpåse till Vinga, hade sett en bild på nätet med något liknande. Men när jag såg vad den kostade så storknade jag nästan, 2000kr för en åkpåse var jag absolut inte beredd att betala. Så jag började fundera på om jag inte kunde sy en själv och jo, det kunde jag!

Köpte två filtar på jysk för det fin fina pristet av 114kr, en fleecefilt som dagen till ära bara kostade 15kr och en stickad filt för 99kr. De tycket jag var helt ok, knapparna utanpå hade jag hemma och jag tror jag gav 20kr styvk för dem när jag köpte dem, så åkpåsen gick på ca 175kr. 

Då min symaskin pajat så sydde jag hela för hand, tog sin lilla tid kan man ju säga. Hade nog inte kunnat sy hela på maskinen, men kortsidorna och ena långsidan hade nog funkat.

Aja tog ungefär 3-4 timmar att sy ihop, både filtarna är vikta dubbla, lagda på varandra, hopsydda runt om, men inte i botten, vände allt på rätt håll, vek, sydde ihop botten och i med knappar.Två av knapparna är bara dit sydda direkt på och går inte knäppa upp. Tyckte inte det behövdes och med tanke på att bara knapphålet tog typ en timme att sy så får de vara bra med de haha.

Blev jätte nöjd i alla fall och Vinga fick ligga i den i dag när vi var ute och gick, tre minus höll den definitivt till i alla fall. 


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards