kraken

Direktlänk till inlägg 16 februari 2017

Att tillåta sig må dåligt

Av kraken - 16 februari 2017 08:52

Alla säger att det kommer bli bra, att det löser sig, att det är bättre nu än sen, att vi löser detta, att vi är starka, att Vinga är stark, att det kommer gå fort. Samma saker jag säger till mig själv varje dag, försöker övertyga mig med. Försöker intala mig för att orka, gör massa praktiska saker, syr, googla, kollar upp alternativa gungor, stolar, leksaker som kan funka med gips sen.

Men ärligt talat så orkar jag egentligen inte alls, jag känner mig inte stark, jag känner mig snarare helt slut, som överkörd och släpad bakom en buss ungefär. Jag orkar endast för att jag måste, måste för henne. 

Men jag har gråtit varje dag sedan vi fick beskedet i Jönköping om att hon måste gipsas.

När jag är ärlig och säger att det känns skit när andra frågar hur jag mår så får jag en klapp på axeln och ett "det kommer gå jätte bra" Men ärligt talat, det kommer det inte alls, det kommer vara skit jobbigt, tufft och ett jäkla arbete. Det enda som gör det något lite lättare är att jag har världens bästa man, att vi är två, annars hade jag nog gett upp nu innan det ens börjat. Men att stå och säga att det kommer bli jätte bra, nej det är en lögn. 


 

 
 
Fia

Fia

16 februari 2017 18:33

TACK! Vill börja med att beklaga er sits men samtidigt tacka för att du delar med dig! <3
Vi har en liten tjeja på 11 månader som ska vara med om samma sak. Och ditt inlägg beskriver verkligen mina känslor och tankar. Och självklart måste man få vara ledsen.
Att säga "det finns dom som har det värre är som att säga att man inte får vara glad för att det finns dom som har det bättre"

http://Instagram fialialejj

kraken

20 februari 2017 18:44

Ja, många som säger att man bara ska bita ihop och vara glad, men vem orkar de hela tiden.
Tråkigt att er dotter också ska behandlas med gips, vart bo ni? Vore kul att ha kontakt och kanske dela lite erfarenheter om vi ska gå igenom samma sak.

 
Fia

Fia

21 februari 2017 23:25

Tänker på er och hoppas att det går bra för er imorn o på torsdag.

Vi ska in på mötet med ortopeden o göra narkosbed imorn.
Vi bor i Linköping, så vi är på hemmaplan.

http://Instagram fialialejj

kraken

22 februari 2017 18:46

Ok, gott att inte behöva åka, själv har vi 22 mil hit. Så vi ska sova på Ronald Macdonald i natt. Jätte fint hus, så himla bra att det finns!
Hoppas det går bra för er med!!
Har du Facebook, insta eller liknande? Så kunde vi ju kanske hålla kontakten lite och utbyta tankar, tips och erfarenheter (om du vill alltså, inget måste :)
Om du heter fialialejj på insta så har jag skickat en vännförfrågan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kraken - 1 januari 2018 21:30

2017 Ett år, 12 månader, massa ändelser, stunder och ögonblick. En sammanfattning av året 2017. Januari- Läkarbesök och förberedelser inför att Vinga ska bli gipsad. Februari -Vinga fick sitt gips, fy farao vad jobbigt de var.Mars- jag började jobba ...

Av kraken - 20 augusti 2017 19:57


Märker att jag inte skriver här så ofta numera livet kommer liksom emellan, men det är väll så det ska vara, att livet ska gå först och det gör det här. Vinga håller på att skolas in på dagis och på tisdag blir hennes första "riktiga" vecka efter ins...

Av kraken - 15 augusti 2017 19:29


Vingas inskolning fortsätter utan problem, hon triv som fisken i vatten. Denne veckan har Emanuel lämnat henne själv de timmar hon är där och det har gått så bra så. I morgon är det min tur att lämna henne för första gången, får se hur det går, hon b...

Av kraken - 7 augusti 2017 20:37


I dag har vi varit på inskolning med Vinga på dagis, det gick bra och jag tror hon kommer gilla dagis. Eller förskolan om man ska vara korrekt, men vi säger dagis. I morgon och på onsdag är det jag som ska vara med och torsdag-fredag är det Emanuel s...

Av kraken - 2 augusti 2017 12:03


Här var det dåligt med uppdateringar, livet har liksom kommit emellan. Men gipset är nu äntligen borta, Vinga är som en annan unge. Glad och pratsam på ett sätt hon inte var med gipset. Känns så bra! Hon ställer sig upp för fullt och går lite utmed m...

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards