kraken

Alla inlägg under maj 2012

Av kraken - 30 maj 2012 22:37

Först spännande, skrämmande och roligt möte med ordförande och personalansvarige i församlingen.
Sedan åktur med underbara fina tjejerna i cellguppen (även om inte alla var med i dag) all kärlek till er!    



 

Av kraken - 30 maj 2012 12:52

Steg upp klockan sju i dag och var ute och gick, köpte frukost till morgonmötet. Nu har jag "mötat" klart, handlat till cellgruppen och kan konstatera att jag är rätt trött haha.

Man är inte van att stiga upp tidigt som ungdomsledare helt enkelt (brukar stiga upp vid nio tiden annars). Får nog fixa lite lunch och vila en stund så jag orkar jobba sen i kväll. =)


Av kraken - 29 maj 2012 16:12

Det är kallt ute nu, ja eller egentligen inte med tanke på att det är i slutet maj (hur många skolavslutningar har man inte stått där i början av juni och huttrat i sina sommarklänningar.) 

Men men tanke på att det legat på runt 22 grader de senaste två veckorna så är det kallt med bara 11 grader nu. Hoppas det blir bättre till nästa vecka. Och att det blir en riktig kanon sommar i år. 


Är ledig i dag, ledig och kanon trött. Sov inte många timmar mellan lördag och söndag. Första konfa hela dagen sedan eurovision hela kvällen, sova, sova knappt fyra timmar och upp vid halv sex för att jobba 12 timmar på parkeringen. Efter det blev det sleepover med Elina och vi satt ju självkart och tjötade halva natten haha. Har inte riktigt hunnit sova ikapp mig helt enkelt.  Så i dag hade jag tänkt att ligga i soffan, kolla på film och dåliga serier mer eller mindre hela dagen. 


Årets konfirmander (någon bild på killarna har jag visst inte lyckat få och inte någon gruppp bild heller haha)

 


   

Av kraken - 26 maj 2012 12:00

Du tror inte på Gud säger du, men det är ändå honom du vänder dig till när det krisar.

Du tror inte på Gud, men du säger till dina barn att man kommer till himmelen när de frågar om vad som händer när man dör.

Du tror inte på Gud, du skrattar åt oss som kallar oss kristna. Men du tycker ändå att det är viktigt att dina barn får fira skolavslutning i kyrkan och får sjunga den kristna psalmen "I denna ljuva sommartid"

Du tror inte på Gud, men döper ändå ditt barn i kyrkan, in i Guds rike.

Du tror inte på Gud, tycker kristendomen är för idioter men vill ändå gifta dig i kyrkan, vigas av en präst och säga jag inför GUD och församlingen.

Du tror inte på Gud men när ingen annan finns, när allt annat är borta då vänder du dig till honom och ber om hans hjälp. 



Varför är det så?

Av kraken - 25 maj 2012 17:30

ibland undrar jag hur det kom sig att livet blev en tävling. En tävling om att vinna, men vinna vad?

Vi vill att allt i livet ska vara lätt, fint, snyggt, (och gärna dyrt) och bra som möjligt. Vi jobbar ständigt efter toppen.


Vi nöjer oss inte längre med att bara vara bra, den bästa jag kan vara. Utan vi måste vara bäst och framför allt bättre än alla andra. Och vi kämpar ständigt efter att fylla våra liv med så mycket saker, erfarenheter och häftiga upplevelser som möjligt.


Pengar och status är så viktigt i vårt samhälle att vi ibland gömmer bort allt annat. Glömmer bort det som är viktigt. Vi glömmer bort att ta hand om varandra och vi glömmer bort Gud.

Mycket för att vi har det så bra att vi inte tycker vi behöver Gud. Gud är någon vi vänder oss till när allt annat skitit sig, eller när vi behöver hjälp. För hur många har i ärlighetens namn inte vänt sig till Gud i en nödstitauation. Man säger att man Inte tror på Gud, att man är ateist. Men sedan när det skiter sig så vänder man sig till Gud med något i stil med "snälla gud om du finns, hjälp mig nu"


Ibland ber vi mycket och innerligt om något, kanske att någon som är sjuk blir frisk, eller att en jobbig situation ska lösa sig. Sedan när Gud ger oss det vi bett om så glömmer vi bort att tacka Gud och tar på oss äran själv, tackar läkarna för miraklet eller bara lever vidare utan att se vad Gud faktiskt gör i våra liv.


Vi ifrågasätter allt och när vi inte kan få ett helt klart besked, eller ett svar som är bevisat av forskare så väljer vi att tro att det är lögn. 

Men jag tror inte Gud är en lögn, jag tro han finns på riktigt. För han har gjort skillnad i mitt liv. 

Och jag tror på gott och ont, jag tror på att människan är skapad med en egen fri vilja, därför finns ondska, jag tror att Gud har en plan för både ditt och mitt liv. 

Jag vet däremot inte varför vissa saker händer, varför Gud inte alltid svarar som vi vill på bön, eller hur Gud kan vara tre i ett (treenigheten) Men jag tror på det ändå, även om jag inte alltid förstår det så tror jag.


Jag vill uppmuntra er att våga ta in Gud i er vardag, att våga be till Gud och att våga lyssna på vad han svarar. 

Fundera på vad du har för förväntan på ditt liv men också vad du har för förväntan på ditt liv med Gud. Vågar du säga till Gud att ”ok Gud, nu vill jag tro på dig och jag vill att du gör skillnad i Mitt liv”

Av kraken - 25 maj 2012 13:57

Sitter ute i solstolen och jobbar, har ringt några viktiga samtal, planerat helgen och vecka som kommer och nu lyssnar jag igenom låtarna till konfirmationen i morgon. Kan bara konstatera att jag har ett bra jobb =)


 

Av kraken - 24 maj 2012 22:11

I dag har jag träffat fina Rebecka och käka sushi och lunchat ihop med henne. Hur underbart som helst, vi kommer varje gång vi ses fram till att vi ses allt för sällan haha. 

Efter att vi hade träffats så gick jag en runda på stan, försökte hitta ett par nya sommar skor, typ Jesus sanddaler, men hittade inga jag tyckte var snygga och bekväma. Eller jo, ett par men de kostade 900kr och de tänker jag Inte ge för ett par sanddaler, det är ett som är säkert. Sedan fyndade jag en orange långklänning på Lindex för en femtiolapp. Den hängde på ett ställ och jag vet egentligen inte varför jag tog med och provade den, för den var rätt ful där på sin galge. Men på var den hur fin som helst, blir nog en sommarfavorit tror jag =)

Av kraken - 23 maj 2012 23:26

Just nu sitter jag med filt om benen och datorn i knät på min uteplats med tända ljus och fotogenlampor. Kan det bli mysigare? (Jo det är klart, om jag hade någon snygg kille som kunde pilla mig i håret så kanske, men det har jag inte haha) 

Har satt upp ett solsegl över uteplatsen i dag, för här blir så galet varmt på dagarna, solen ligger direkt på och då går det nästan inte att sitta här. Blev helt ok faktisk. 


     

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards