kraken

Alla inlägg under juli 2015

Av kraken - 27 juli 2015 21:20

Nu har jag jobbat en vecka, känns sådär måste jag säga. Att ha semester är ju sjukt mycket skönare haha. Men det gick ändå bra att jobba, det har ju ändå inte varit något väder. Så det har underlättat att börja jobba igen efter semestern.

Och sen har jag och Emanuel bokat en resa i dag, har suttit hela dagen i både går och i dag och letar och jämfört och kollat. Är inte lätt de där, blev till slut en resa till Rhodos. Har egentligen bara rest en gång det var när jag var med Sara i Portugal, en långweekend 2013 och då var det hon som fixade allt. Men nu har vi bokat i alla fall, blev ju lite begränsat när man har en specifik vecka man är ledig, annars hade det nog blivit Spanien. Men men, tror de blir bra de här.


 



Av kraken - 13 juli 2015 19:33

I går var jag och Emanuel i Gnosjö och lämnade tillbaka husvagnen vi lånat av hans föräldrar. Sen bjöds vi på mat av familjen Sylvan. Mumsigt och mysigt, precis som vanligt!
På eftermiddagen tog vi med de två stora barnen hem för övernattning. Kul!
Efter massa både bus och mys i går och en god natts sömm i natt så åkte vi med barnen in till apladalen i dag på förmiddagen. Vi mötte upp Fredrik, Louise och lille Vilgot. Glass och lek och matning av getter. Sen åt vi lunch och gick på stan en sväng. Härligt! Att de kan ge så mycket energi att umgås med människor man älskar! ??

Av kraken - 11 juli 2015 19:35

Nu är vi hemkomna och inplockade. Husvagnen är städad och allt är undanplockat. Känns skönt, Emanuel har även klippt gräset och jag har sytt upp och hängt upp våra nyinköpta gardiner. Roligt med lite semester shopping.
I år blev de nog lite mer än vanligt, på grund av de dåliga vädret har vi ju åkt runt en del på både sightsing och shopping hihi. Nya gardiner till vardagsrummet blev de som sagt och nya kuddfodral. Men även en ny skärbräda och en kött-termometer, en ny/gammal klocka, två små keramik fiskar, massa fina servetter och en del kläder. Kul med lite nytt som sagt.

Av kraken - 11 juli 2015 11:17

Nu är vi på väg hem igen efter 10 härliga dagar i Hamburgsund. Inte bara fint väder utan en del regn och blåst med. Men då har vi varit ute och åkt istället. Vi har varit Grebbesta, Fjällbacka, Uddevalla, Lysekil och Smögen. Mysigt de med, även om lite mer sol inte hade skadat. Men allt som allt har vi haft ett par sköna dagar. Emanuel har dock ont i ljumskarna, men de hoppas vi går över snart.

Av kraken - 5 juli 2015 21:22

Vilken härlig dag vi haft! Strålande sol och 25 grader varmt. Helt perfekt! Emanuel har varit ute och dykt och jag, Karin och Ramona låg på stranden och njöt. Efter att vännerna åkt hem så grillade jag och Emanuel med dykklubben och sitter nu och umgås och pratar strunt, mysigt!
I morgon hoppas vi på mer sol och fint väder!

Av kraken - 3 juli 2015 19:31

Har vist tagit en blogg-paus, gick på semester förra veckan och har inte haft tid att blogga sen. Åkte ju på scoutläger och var borta en hel vecka. Klockrent2015 blev verkligen ett klockrent läger! Så roligt.
Nu är jag och Emanuel i Hamburgsund, vi kom i går och har fått upp husvagn och förtält utan problem. Vi har solat och doppat oss i havet, inte jätte varmt direkt, men de fick gå haha. Nu sitter vi och väntar på att Karin och Ramona ska komma. De ska hälsa på över helgen. Sen drar dyklägret igång och vi stannar en vecka till, håller tummarna för fint väder nu!
Ja när nästa uppdatering kommer får vi se, men jag har de bra jag. Två veckors semester har gjort mig gott! Två veckor kvar och dem ska jag njuta av fullt ut!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards