kraken

Alla inlägg under november 2013

Av kraken - 29 november 2013 20:55

Nu är vi officiellt inflyttade i huset! Emanuels lägenhet är tömd och städad och vi har påbörjat städningen av huset efter renoveringen. Så i kväll har vi torkat golv och torkat golv och torkat lite mer (jäkla slipdamm) Och nu börjar vi se en ände på det.
I stort sett allt i huset är klart. Lite el kvar i köket och två luckor som ska installeras på måndag och en köksfläkt och klinkers i hallen som ska in i veckan. Sen är de klart!
Ja eller klar blir man väll aldrig med hus haha. Men klar för nu.

Av kraken - 25 november 2013 19:34

Nu har jag målat bord och soffa en andra gång och det kommer i alla fall bli minst en gång till. Sen har jag klätt om soffsitsen och pallarna med det nya tyget jag köpt. Blev helt galet nöjd! Fick låna en häftapparat på tryckluft av snälla snickarna Filip och Krille, hur smidigt som helst. Började med an av pallarna, så jag hade jag kunnat göra om det om de blev fel, de har jag tyg till. Men de blev bra och jag behövde inte göra om.

Och medan jag spände och häftade tyg så snickrade Krille och Filip kök, nu börjar man se hur det faktiskt kommer att bli. Och en sak kan jag säga, det kommer bli fint!


Före och efter 

   




Av kraken - 24 november 2013 17:08

I dag har varit en seg dag. Vi har varit en sväng i huset med lite grejer, tömt några väskor och hängt in kläder i garderoben. Slipat kökssoffan och bordet och målat de första vändan. Sen blev vi bjudna på lunch hos syster.

Nu är vi hemma i lägenheten igen och jag har lagt in alla räkningar och förberett för en ny vecka. En rätt kaosig vecka med galet mycket på schemat. Vi har en hel del i huset som måste bli klart denna veckan, för på fredag flyttar vi in! Plus att jag jobbar och har lite annat att fixa med också. Men vi hoppas vi hinner =)

Emanuel har tagit semester onsdag, torsdag, fredag för att göra klart och snickaren kommer och hjälper oss hela veckan med köket. Så håll tummarna!


Har målat ledstången i trappan grå, tycker det blev rätt bra.

     

Av kraken - 23 november 2013 21:15

I går tills i dag sov jag och Emanuel första natten i huset. Efter en hel dag med ihopsättande av kök. Och myskväll hos syster.
Syster med familj var snälla och bjöd på kvällsmat, för utan kök så blir de inte sådär jätte mycket mat. Varma mackor och kortspel blev de. Mysigt värre. Sen gick vi hem och räknade alla fönster i huset innan vi gick och la oss. För de har vi hört att man ska göra första natten man sover, för att få tur i sitt hus.
17 st fönster har vi, med takfönstert :)

Av kraken - 21 november 2013 15:59

Kom ut till huset i dag vid strax efter tio, jag blev kär i vår nya fina fond-tapet i hallen som pappa fått upp i dag. Känner mig sjukt nöjd med mitt val! Och när han berättade att allt i sovrummet är färdigmålat redan i går, så skyndade jag mig att sätta upp de nya knoppar jag köpt till garderobsdörrarna. Blev också bra. Och innan jag åkte iväg och jobbade hann vi få vårt kök levererat också! Hur skönt var inte de, tror och hoppas att alla delar och skruvar är med, så vi kan få upp det i nästa vecka.

I övrigt sitter jag på jobbet, känner mig totalt opepp och vill inte alls jobba i dag. Vill bara vara i huset och dona där haha. Men är ledig i helgen och får dona då =) 


 


                    Före                                              

                                    Efter


     

Av kraken - 21 november 2013 09:35

I går började jag mäta ut och klippa till det nya tyget som jag ska klä om pallarna och vår gamla kökssoffa med. Tror det kommer bli jätte fint! I morgon kommer snickaren och ska hjälpa oss montera ihop vårt kök vi ska få i dag. Då ska jag även få låna hans häftpistol så jag kan häfta ihop tyget med!
Men nu ska jag njuta lite av den här vinterns första snö och sen jobba i kväll :)

 

Av kraken - 19 november 2013 13:47

Har varit i huset en sväng i dag med. Pappa har varit där och målat på förmiddagen. Jag har slipat och pappa har målat. Vi är ett bra team far och dotter. Var roligt att kunna hjälpas åt.

Sen har jag målat lite jag med, målat rören till elementen i rummen uppe. Har uppenbarligen varit flickrum innan. Knall rosa var dem, nu är de vita igen. Mycket bättre =)

Nu sitter jag hemma i soffan igen har lagat mat och sorterat tvätt och känner mig lagom duktig på min lediga dag.


 


     




Av kraken - 18 november 2013 18:32

Nu har vi fått vårt larm i huset igångsatt och blivit visade hur det funkar. Lätt som en plätt :)
Och nu är pappa i huset med. Ja eller inte precis just nu. Men han har varit här i dag och hjälper oss att tapetsera och måla.
Attans vad bra det är att ha en pappa som är pensionerad målare. Vi är verkligen välsignade med händiga människor i vår vänkrets! Tack!
Nu i kväll har Emanuel och snickaren flytspacklat en bit i hallen (över golvvärmen) där vi sen ska ha lite klinker. Och jag har pysslat uppe. Gjort klart i alla fall ett rum i huset, vårt gästrum. Tycker det blev hemskt bra faktiskt. Så nu kan alla gäster komma! :)

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards