kraken

Alla inlägg den 7 november 2013

Av kraken - 7 november 2013 20:20

I dag har jag varit i huset och målat, målat om stolar. Emanuels träfärgade köksstolar ska bli vita. I dag har jag målat första vändan och jag kommer definitivt behöva måla dem en gång till. Ska även måla kökssoffan och bordet. Men de står fortfarande i lägenheten och innan jag kan måla dem måste jag slipa. Men stolarna har super snälla svärfar redan slipat, så dem kunde jag måla redan i kväll. 

Efter målandet som tog typ 2,5 timme så invigde jag vårt badkar och kröp ner i ett varmt bad. Så otroligt skön och den mesta av färgen jag kladdat ner mig med kunde jag tvätta bort haha. 

Har funderat på att måla benen på stolarna och bordet i en annan färg, typ gråa eller svarta. Så det händer något mer och att det ska vara en färg som matchar tyget jag köpt. Men nu när stolarna blev så fina så vet jag inte riktigt om jag ska göra de. Kanske får de bara vara helvita. Får nog fundera på det en vända till, kanske får se hur det ser ut när jag klätt om soffsitsen. 


   

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards