kraken

Alla inlägg under juli 2013

Av kraken - 31 juli 2013 10:31

Ibland är det skönt när det är mulet och regnar, så man bara kan ligga i soffan och tokslöa utan att ha dåligt samvete. Och det är precis vad jag gör i dag. Kollar på film och laddar batterierna inför en vecka i tält. 


När jag slöat klar ska jag packa klart tänkte jag. Har plockat fram alla kläder, men behöver rota fram väska, regnkläder, kåsa och min kniv också. 

 

Av kraken - 30 juli 2013 20:57

Har haft en super bra helg som besått av grillning och mys hos Krille och Jessica i Gnosjö, lunch hos svärisarna och storshopping i Borås med syster och Emanuel. En super helg helt enkelt!

I går tills i dag har jag jobbat dygn och när jag slutat i dag åkte jag till Bredaryd för att snoka på en sak och umgås en stund med Karoliia.

Nu håller jag på att packa inför en veckas scoutläger jag åker på på torsdag. Ska bli riktigt kul och vädret ser ju ut att bli fint också =)


 

Av kraken - 26 juli 2013 13:54

Började dagen med huvudvärk, ingen höjdare alls, vet inte om de beror på de knappt två glas vin jag drack i går, eller om jag bara fått i mig för lite vätska i värmen. Men efter en alvedon och ett stort glas vatten så kände jag mig bättre.

Så då gick jag efter precis en månads uppehåll ner till gymmet och körde ett pass med kondition. Kändes bra!

Sen åkte jag hem och tog ett rejält tag i mitt förråd, såg ju för hemskt ut så jag rensade och har nu slängt typ hälften av alla grejer där inne. Så nu är där plats och ordning igen =)


 

Av kraken - 24 juli 2013 09:50

Om typ två timmar har jag jobbat mitt första jobb pass efter semestern. Känns bra, inte alls så jobbigt som jag tänkte att det skulle vara. Jag trivs med mitt jobb och har njutit av tre långa veckors semester. Så att komma tillbaka till jobbet igen känns faktiskt rätt bra. Klart att en veckas ledighet till inte skulle skadat, men jag är ändå nöjd med den semester som varit. Plus att jag faktisk bara jobbar ett pass till denna veckan (i morgon) sedan är jag ledig hela helgen.


Kanske att jag kan ta ut en veckas semester till i höst, eller i vinter när det är som mörkast och åka någonstans där det är varmt och solig. Men just nu är jag nöjd, för här skiner solen fortfarande och sommaren är varm och mjuk och jag har hela eftermiddagen på mig att njuta av det fina vädret!   



 


Av kraken - 22 juli 2013 12:49

Sista dagen på semestern i dag. Jag och Emanuel och varit i Ullared och shoppat lite och hämtat ut min dator som varit på lagning. Så nu funkar den igen, eller den funkade innan också, men skärmen satt lös, så nu är den fixad och jag är 2000 kr fattigare. Men strunt samma.

Två timmar var vi i Ullared sammanlagt, sen åkte vi hem igen haha. Men hittade en del fint och en del jag behövde, plus att jag hämtade datorn där på netonnet.

Känns inte alls sådär hemskt jobbigt att semestern är slut faktisk, för jag jobbar bara 4 pass denna och nästa veckan och sedan så åker jag på scoutläger 1-7  augusti! Längtar och ser fram emot en vecka i tält med mina fina scouter.


Här kommer en liten bildbomb från den senaste veckan. 


Jag och Emanuel tog en biltur och åkte Bolmen runt i tisdags, dagen avslutade hos familjen Svensson där vi käkade pulled beef och budding, hur gott som helst! 

 

Ett överfullt skara sommarland i onsdags, vi spenderade större delen av dagen med att stå i kö till typ allt, men annars var det trevligt =)

 

I torsdags var vi ju i ett fint med super blåsigt Halmstad och hälsade på svärföräldrarna och Emanuels syskonbarn.

 

I fredags åkt vi lite båt med Emanuels bror och hans fru, mysigt värre!


 

I lördags låg vi på standen halva dagen och Emanuel brände hela magen, igen haha. Sedan på kvällen var vi på gästis och åt mat med mamma. 

 

Av kraken - 18 juli 2013 16:54

Njuter av semestern och spenderar inte någon tid vid datorn eller vid bloggen.
Men har kommit hem från en fantastisk vecka i Hamburgsund.

I går var jag och Emanuel och ett kompis-par på ett överfullt Skara sommarland, var sådär. Kö till precis allt, mins en timme till alla åkattraktioner och bad grejer, överfullt i alla poler och det luktade kiss på hela vattenlandet, 1 1/2 timmes kö för att få mat och allmänt mycket folk. Men vädret var toppen!

I dag har vi varit i Halmstad på Gullbranba gården med syster och barnen. Det blåste aldeles för mycket nere på stranden så vi har spenderat det mesta av dagen vid svärföräldrarnas husvagn och Emanuels syskonbarn som också var där, riktigt mysigt ?

Av kraken - 12 juli 2013 16:51

I dag har jag tagit sovmorgon efter gårdagens långbord med gänget i dykarklubben.
Emanuel är ute och dyker på väderöarna medan jag har åkt turist båt. Nordhotten heter den och gick Hamburgdunds skärgård runt typ. 2,5 timmar tog det. Var rätt mysigt att sitta där och njuta av vädret, utsikten och det härliga tuffandet från båten medan guiden berättade historier och historia om öarna och skären.
Nu ligger jag utanför husvagnen och solar, helt underbart med det fina vädret!

Av kraken - 8 juli 2013 22:24

Vad kan jag säga annat än att jag har det otroligt bra! Jag njuter av semestern och är helt såld på camping livet, älskar de!
Har spenderat de två senaste dagarna på vedholmen ute i Hamburgsunds skärgård, sol, bad, varma klippor, läsa och njuta. Emanuel han har mest dykt med de andra från dykarklubb som vi är här med, så han är också rätt nöjd.
Nöjda och glada är nog vad vi är :)
Så det här får vi nog göra om tror jag. Har redan börjat sukta efter en egen husvagn haha. Men just nu nöjer vi oss med den vi lånat av svärföräldrarna:)
I morgon ska vi ut och åka en sväng, antagligen till grebbestad, ska bli super mysigt.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards