kraken

Alla inlägg den 9 december 2013

Av kraken - 9 december 2013 21:25

Har haft ett långt samtal med en kollega i dag. Och säger som "Ove" att nu får det snart ta att räcka lite. Det hon, jag och andra kollegor har fått utså är helt galet, och jag är bra trött på allt. Förstår inte att det inte händer mer.
Hur ska man kunna jobba utan verktyg? Hur ska en verksamhet fungera utan att att ha en grund att stå på. Hur tänkte staten Sverige när de bestämde att de skulle öppna och starta en helt ny verksamhet, men göra de utan att ge personalen som ska jobba i den verktyg att arbeta med?!
Hur kan man tillåta hot, våld och kräkning, utan att vidta några egentliga åtgärder. Utan att jobba på en förändring eller jobba på riktlinjer och verktyg. Ingen personal ska behöva vara rädd på jobbet, varken för sin egen eller någon annans säkerhet.
Jag är glad att vi har den chef vi har, som stöttar oss personal till 110% Men utan mer verktyg uppifrån hjälper inte de. Vi kan bara göra så mycket med de vi har.
Nej för mig är det nog dax att söka något annat för de här börjar bli sjuk. Hot, våld och kränkning är inte tillåter någonstans, och ska inte heller vara det i vår verksamhet. Så har du något bra tips på jobb till mig, så hör av dig!

Av kraken - 9 december 2013 19:55

Har haft en härlig dag med massa energipåfyllning. Karoliina och hennes Neo var här och åt frukost på förmiddagen och vi käkade lyx frukost med prinskorv, köttbullar, rödbetssallad, ost, skinka och korv och annat gott, passade på att göra en riktig lyx frukost när jag ändå vaknade tidigt och hade gott om tid.

Nu i kväll har Lovisa, Gustaf och barnen varit här på kvällsmat och mys. Emanuel lagade en supergod taco paj och vi han mysa en timme innan de var dags för dem att åka hemåt igen.
Nu sitter jag och Emanuel i soffan och njuter av vårt fina hem och av kvällen som varit.

Av kraken - 9 december 2013 06:56

När man vaknar klockan fem en måndag när man är ledig så kan man hinna med en massa saker innan klockan ens hinner slå sju. Jag har damsugit och torkat golvet på hela nedervåningen, städat toaletten, slängt i en maskin tvätt och fått upp konsollen till gardinen med plugg och allt. Sen har jag torkat av alla fönsterrädor och lagt på mattan under soffbodet. Känner mig så duktig så. 

Nu ska jag kolla ikapp mig på julkalendern och sen dona lite till innan Karoliina och barnen kommer på frukost klockan tio =)


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards