kraken

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

112

Av kraken - 20 oktober 2011 14:51

I går 04.57 fick jag slå 112 och begära en ambulans. Höften hade hoppat ur led, igen... För 19 gången. Och ja det gör förbannat ont!

Kommer inte ens ihåg hur jag kom in i ambulansen och än mindre vad som hände på akuten. Men blev pumpad full med medicin och de lyckades till slut få den till rätta. Blev inlagd och fick stanna tills i dag. 

Både jag och läkarna Värnamo börjar bli trötta på det här nu, har fortfarande inte hört något från Örebro. Så vi bestämde att Vmo ska hjälpa mig att få en second opinion från Linköping (som är de regions sjukhus vi hör till). De ska skicka remissen i dag, så förhoppningsvis hör jag något inom den närmaste månaden. 


Nu sitter jag hemma och känner mig allmänt mörbultat i hela kroppen.

Saka ha tjejgrupp i kväll men annars ska jag vara ledig (läs sjukskriven) i helgen. Skulle egentligen haft konfaläsning med konfirmanderna i Gislaved hela helgen, men det blir inget med de.Får snällt stanna hemma och försöka ta det lugnt. 


De här åbäket har jag sovit med i natt, en hel ställning som skulle hålla min höft på plats (nää sov inte så mycket kan man väll säga)  

 
 
ninja

ninja

20 oktober 2011 17:25

kära du.. hoppas linköping är snabbare så du slipper det här. lider med dig.

varma kramar

http://ingrodd.blogspot.com

kraken

21 oktober 2011 12:54

Ja det hoppas jag med. Orkar inte med de här längre.

 
ninja

ninja

22 oktober 2011 06:18

finns det inte något lex-maria liknande man kan anmäla för att det ska gå fortare? eller dagstidningar, vända sig till dem.. om det nu krånglar till sig med linköping.

http://ingrodd.blogspot.com

kraken

22 oktober 2011 12:17

Jo vi har faktiskt pratat lite om de där med lex-maria. Men tror jag ska vänta tills jag fått kontakt med Linköping och de kan göra en utvärdering innan jag ger mig på något sådant. Vet inte om jag orkar nu.

 
ninja

ninja

23 oktober 2011 10:25

bra att det är uppe på tal^^
gör det om det känns bra att göra det senare. allt behöver ju som du säger inte göras på stuts.

http://ingrodd.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kraken - 1 januari 2018 21:30

2017 Ett år, 12 månader, massa ändelser, stunder och ögonblick. En sammanfattning av året 2017. Januari- Läkarbesök och förberedelser inför att Vinga ska bli gipsad. Februari -Vinga fick sitt gips, fy farao vad jobbigt de var.Mars- jag började jobba ...

Av kraken - 20 augusti 2017 19:57


Märker att jag inte skriver här så ofta numera livet kommer liksom emellan, men det är väll så det ska vara, att livet ska gå först och det gör det här. Vinga håller på att skolas in på dagis och på tisdag blir hennes första "riktiga" vecka efter ins...

Av kraken - 15 augusti 2017 19:29


Vingas inskolning fortsätter utan problem, hon triv som fisken i vatten. Denne veckan har Emanuel lämnat henne själv de timmar hon är där och det har gått så bra så. I morgon är det min tur att lämna henne för första gången, får se hur det går, hon b...

Av kraken - 7 augusti 2017 20:37


I dag har vi varit på inskolning med Vinga på dagis, det gick bra och jag tror hon kommer gilla dagis. Eller förskolan om man ska vara korrekt, men vi säger dagis. I morgon och på onsdag är det jag som ska vara med och torsdag-fredag är det Emanuel s...

Av kraken - 2 augusti 2017 12:03


Här var det dåligt med uppdateringar, livet har liksom kommit emellan. Men gipset är nu äntligen borta, Vinga är som en annan unge. Glad och pratsam på ett sätt hon inte var med gipset. Känns så bra! Hon ställer sig upp för fullt och går lite utmed m...

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards