kraken

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

En dag av kärlek

Av kraken - 14 februari 2012 10:30

14 februari ytterligare en dag att utnyttja människors plånböcker till skräp. Dock en ganska söt dag. Tycket om alla hjärtans dag i den bemärkelse att jag tycker det är viktigt att vi blir lite påminda om att älska varandra och ge utryck för att vi uppskattar de människor som finns i vår närhet, inte bara visa kärlek till sin man/kvinna, tjej/kille. Utan till alla de man tycker om, vänner, barn, syskon, föräldrar. Man behöver inte handla en massa skräp (även om det är kul att få blommor och så) Utan kom helt enkelt ihåg att se, uppskatta och älska varandra. Att ligga på sjukhus är ju inte överdrivet kärleksfullt, inga blommor får jag heller. För man får inte ha det på avdelningen pg av allergi. Har inte ens fått mina provsvar än. De var inte klara, får hålla tummarna att de är klara i morgon. Och håll tummarna för att maten går att äta i dag ^^

 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

14 februari 2012 11:06

Hur är det med dig? Mår du bättre?
Råkade ut för samma sak som dig, fast i mindre skala efter min blindtarms op, fick inflamation i magen och fick spendera tre dgaar på sjukan... TRÅKIGT!!!

Ska jag klä ut mig till doktor och komma upp och, hmmm undersöka dig? :-P

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

14 februari 2012 11:24

Jo men det är rätt ok, de har ju sprättat upp häften på mig för 11 gången så just med tanke på de är set lite ömt. Men de har lyckats få rätt så bra ordning på infektionen. Nu väntar jag bara på resten av provsvaren så de vet exat vad de är för bakterier som finns i höften så jag kan få rätt antibiotika när jag ska hem.
Och sjukbesök är ju alltid välkomna, och stiliga doktorer finns det inte så många av. I alla fall inte på den här avdelningen, så vara att du tittar förbi ^^

 
Niklas Persson

Niklas Persson

14 februari 2012 11:26

Skönt att det verkar vara på rätt väg i alla fall!

Jag vet inte om jag ett kan klassas som snygg eller två som läkare. Men undersöka dig kan jag klara av. Kanske inte just höften dock ;-)

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

14 februari 2012 11:29

Nej men undersökning som undersökning, här är vi inte så petiga vet du ;) ö

 
Niklas Persson

Niklas Persson

14 februari 2012 11:33

Oj oj oj! Jag är på väg! Ska hitta ett föråd och en vit rock och stetoskåp bara... Sen ska du få din livs undersökning! :-P

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

14 februari 2012 11:50

Haha bra, stereoskop och rock går säkert att ordna här på sjukhuset, massa människor som inte gör annat än att springa runt i sina vita rockar med stereoskop runt halse och ser viktiga ut. Så de borde vara lätt att få tag på ^^

 
Niklas Persson

Niklas Persson

14 februari 2012 11:52

Ja men dåså! Då är det ju lätt kirrat!

Tänk att du då ska bli undersökt både här och där av en 37 årig "låtsas"doktor men som ser ut som 25 och har en finne på näsan som en 17 åring... Vilken grej!!

Dock är ju händerna som ska undersöka erfarna som en 37 årings... :-P

Oj, nu du! På gränsen här! men det är du värd där i sjukhussängen!!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

14 februari 2012 12:41

Låter bra, riktigt hjältejobb att ta hand om sjuka ju!

 
Niklas Persson

Niklas Persson

14 februari 2012 13:47

ja ja så är det ju självklart!!!
Fast nu hade du ju tydligen fått en hunk till doktor så då kanske inte den där tafsande Eh jag menar undersökande låtsasdoktorn är lika viktig ;-)

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

14 februari 2012 21:23

Doktor och doktor han var sjuksköteske student! ;)

 
Niklas Persson

Niklas Persson

15 februari 2012 08:42

Bräddad av en sjuksköterske student... Knäckande! :-/

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

15 februari 2012 12:57

Haha

 
Niklas Persson

Niklas Persson

15 februari 2012 13:09

Och sen utskrattad av tjejen som vlade bort en... The båtten is nådd! :-P

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

15 februari 2012 21:51

Men Nicklas inte trodde jag du hade självförtroende som en 15 åring haha. Men kändes bättre då jag vet att du är upptagen. Så du har ju redan gjort ditt val, eller? ^^

 
Niklas Persson

Niklas Persson

16 februari 2012 08:40

:-D

he he he, försökte spela sårad för sympati... :-P

Jo jag har ju det! Men jag måste ju ställa upp för en dam i nöd på sjukhuset ju! Så hon åtminstonde får skratta lite och kanske fantisera om nattliga besök. :-P

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

16 februari 2012 13:19

Vilken man du är! En riktig riddare ^^

 
Niklas Persson

Niklas Persson

16 februari 2012 14:27

Visst är jag! :D
Men sen lite flirtande är ju bara roligt och väldigt oskyldigt... Även om jag var nyfiken på om du var bh-lös.... ;-)

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

17 februari 2012 12:18

Ja klart det är kul, men försökte ju på ett snyggt sätt Inte svara på den frågan haha

 
Niklas Persson

Niklas Persson

18 februari 2012 08:09

Elakt...;-)

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kraken - 1 januari 2018 21:30

2017 Ett år, 12 månader, massa ändelser, stunder och ögonblick. En sammanfattning av året 2017. Januari- Läkarbesök och förberedelser inför att Vinga ska bli gipsad. Februari -Vinga fick sitt gips, fy farao vad jobbigt de var.Mars- jag började jobba ...

Av kraken - 20 augusti 2017 19:57


Märker att jag inte skriver här så ofta numera livet kommer liksom emellan, men det är väll så det ska vara, att livet ska gå först och det gör det här. Vinga håller på att skolas in på dagis och på tisdag blir hennes första "riktiga" vecka efter ins...

Av kraken - 15 augusti 2017 19:29


Vingas inskolning fortsätter utan problem, hon triv som fisken i vatten. Denne veckan har Emanuel lämnat henne själv de timmar hon är där och det har gått så bra så. I morgon är det min tur att lämna henne för första gången, får se hur det går, hon b...

Av kraken - 7 augusti 2017 20:37


I dag har vi varit på inskolning med Vinga på dagis, det gick bra och jag tror hon kommer gilla dagis. Eller förskolan om man ska vara korrekt, men vi säger dagis. I morgon och på onsdag är det jag som ska vara med och torsdag-fredag är det Emanuel s...

Av kraken - 2 augusti 2017 12:03


Här var det dåligt med uppdateringar, livet har liksom kommit emellan. Men gipset är nu äntligen borta, Vinga är som en annan unge. Glad och pratsam på ett sätt hon inte var med gipset. Känns så bra! Hon ställer sig upp för fullt och går lite utmed m...

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards